HJÄLP!!
Hej!
Jag skulle behöva råd och tips från andra som är eller har varit i samma eller är i en liknande situation som jag.
Jag är sambo med en lite äldre man som har en 5 årig son från ett tidigare förhållande. Bio mamman och jag pratar inte med varandra. Det finns inte en chans att hon och jag kommer kunna ha en relation i över huvud taget!
Jag kom in rätt snabbt efter att min sambo och mamman separerat. Detta gör att jag förstår att hon är ledsen/bitter. Men nån måtta får det väl va?? Hon har gjort ALLT för att försöka dela på mig och sambon. Som tex har hon gjort brytmärken på ytterdörren när vi inte var hemma för att skrämma bort mig från gården. Hon har snokat inne i vårat hus. Hon har spridit en massa rykten och ljugit om att hon skulle varit gravid med min sambo i samma veva som jag kom in i bilden. Detta är helt omöjligt då hon själv berättat för mig (innan allt det här) att hon är steriliserad sedan 20 år. Sonen är gjord med IVF. Jag har sett alla papper på det.
Det är ju en sak att hon beter sig som en idiot men nu börjar hon använda sig av sonen. Han och jag har alltid haft en bra relation. Jag har funnits med sen han föddes som en vän till familjen... Hon vet att han och jag funkar bra ihop. Men för en månad sedan slutade han prata med mig, började slåss och bara totalvägrar lyssna på mig. Visst är mycket en 5 års trots men det är ju konstigt att detta pågår i de tre fyra första dagarna vi har honom och går sedan över. Vi har honom varannan vecka. Under de sista dagarna funkar det mesta! Han är hur mysig som hellst och kramas och pussas och talar om att han tycker om mig. Sen är han hos henne i en vecka och när han kommer till oss är det samma visa igen.
Detta tär något fruktansvärt på mig! Jag tycker så mycket om honom och blir så sårad varje gång han är så där elak. Det gör ju att jag stålsätter mig och inte visar så mycket känslor för att slippa bli besviken. Det blir ju helt fel för det är ju inte hans fel!
Både jag och sambon får intrycket av att hon präntar in i huvudet på sonen att jag är elak och att han inte får tycka om mig när han kommer hit. Sen glömmer han lixom det efter några dagar när hans egna känslor tar överhand...
Vad ska jag göra?? Jag har absolut inte som mening att ta hennes plats och jag talar inte illa om henne framför sonen. Men visst märker han att vi inte tycker om varann..
Hur har ni gjort i sånna här situationer?? Eller hur skulle ni göra?