• Anonym (låna?)

sms lån med bet anmärk.

Finns det nånstans man kan  smslåna trots anmärkning? har råd att bet tillbaka i slutet av mån o anmärkningarna är betalda, men just nu är det kris.

• Svar på tråden sms lån med bet anmärk.
  • Anonym (kris?)

Hur mycket kris kan det vara? SMSlån är ju svindyra och vad händer om du mot förmodan inte kan betala?

• Anonym (låna?)

Jo, kan betala, är bara denna månad just nu av en anleding. undrade bara om det fanns nån sida man kan låna ifrån. Inget du har att göra med om du inte vet nån sida kan du lämna tråden, finns nog någon annan du kan terrorisera. :)

• snillis

Skulle tro att de flesta sms-låneinstitut är helt skrupelfria och lånar ut till kreti och pleti.

Det är ju hela deras affärsidé att låna ut till folk som inte kan betala.
    Googla så lär du hitta en uppsjö.
  • sasssyy

Nej.. och finns det så bryter de väl mot lagen??

Det har ju kommit hårdare restriktioner för just de låneinstitut som ger sms-lån.

Be om att få uppskov med räkningarna istället, det är faktiskt lättare än många tror om man bara ringer och förklarar läget. Lägre ränta på det dessutom.

• Anonym (låna?)

oki tack snillis!

• Anonym (svårt)

Tror nog att du inte kommer att få låna. Dom kollar upp betalningsanmärkningar även på smslån. Och inlägg 1 - Betalar man i tid kostar det väl inget? Det är väl om man inte betalar efter ett visst antal dgr som räntan blir skyhög.

• sasssyy
    snillis skrev 2010-01-10 17:05:34 följande:
    Skulle tro att de flesta sms-låneinstitut är helt skrupelfria och lånar ut till kreti och pleti. Det är ju hela deras affärsidé att låna ut till folk som inte kan betala. Googla så lär du hitta en uppsjö.
    inte alls sanning.... vi försökte här för några månader sedan att ta ett sms-lån i mitt namn för en akut handpenning som dök upp (vi ångrade oss sen mycket pga räntan skulle bli för hög på handpenningen vi skulle vara tvugna att ta varsitt sms-lån).. men det gick inte då jag har en anmärkning trots att den skulden är betald. SÅ de är inte sååå skruppelfria längre faktiskt. De har fått massa bakläxor av staten, vilket är suveränt.
  • sushi81

Nej, inte som jag har hittat iaf. Jag har anmärkningar och fick inte ta det minsta beloppet hos ngn av alla som jag kunde hitta på google.

Du får kanske pantsätta  ngt hos en pantbank istället? Det är ju samma grej egentligen men utan den hiskeliga räntan

*J-0102*M-0206*E-0606*A-0712*BF-1006*
  • Anonym (låna?)

är inte räkningar är mat som behövs, tyckte ja handlade mycket men tydligen inte..

• Anonym (låna?)

haha får panta in gubben då :p

Svar på tråden sms lån med bet anmärk.