• Loween

Hård i magen

har samma problem med min 5 månaders, inte kul . Idag ska jag leta efter en gröt från Nestle, en havregröt med katrinplommon utan tillsatt mjölk så får vi se om det blir något bättre. Just nu får han Nestles milda havregröt o den blir han hård av. Ska också göra egen katrinplommonpuré samt försöka få i han mycket vatten...va gör man inte för de små liven .

• Loween
    saraemma skrev 2010-01-11 11:52:37 följande:
    Den gröten låter ju bra! Har precis varit o handlat, synd att jag inte läste här först... Berätta gärna omden funkar! Min pojk får banangröt nu på kvällarna och så ger jag katrinplommonpuré till.
    Han älskade gröten . Äterstår o se om det hjälper. Gjorde egen plommonpuré också, ska ge han några skedar sen.
  • Loween

Nu har jag testat att ha lite messmör i varje ersättningsflaska samt den där Havregröten m. katrinplommon utan tillsatt mjölk o lite hemmagjord plommonpuré. Det gjorde susen kan jag säga .

• Loween
    saraemma skrev 2010-01-12 12:24:32 följande:
    Havregröten gick ner utan bekymmer! Ska köpa den med katrinplommon i nästa gång. Messmör blir nästa steg om det behövs.Hur mycket tar man?
    jag tar en tesked i varje flaska. Gröten tyckte jag själv va god o så luktade den mumma=P
  • Loween

En fråga bara...ni som har gett päron för trög mage, har ni gett rårivet eller kokta päron?

• Loween
    rudbeckia skrev 2010-01-13 18:55:25 följande:
    Jag har bara gett råriven, men den måste vara välmogen för annars blir den trådig.
    ok, har det fått igång magen? Ger min son plommonpuré (hemmagjord) men det känns som att det inte hjälper :-/. Har provat kokta päron, men det hjälpte inte..
  • Loween
    rudbeckia skrev 2010-01-13 20:23:17 följande:
    Jag får erkänna att jag inte vet vad det är som hjälper  för jag kör med messmör, katrinplommon och päron och den kombinationen fungerar på min kille. Sen har jag också lyckats få i honom mer vätska och ökat mängden olja i maten efterhand så det är svårt att veta vad det är som egentligen har hjälpt. Men jag tror man får ge sig till tåls lite, för min kur har förts nu gett resultat efter ca en vecka.Men enbart katrinplommon fungerade inte på min kille för det höll jag på med i ca 2 veckor innan jag börja de föra in allt det andra.
    Jag har kört med plommonpuré i ca 1½ vecka, men det är inte nån jätteskillnad
    tycker jag. Har för 2 dagar sen börjat med messmör i ersättningen o mer olja eller smör i gröten...Har också börjat med en ny gröt utan mjölk, så får vi se om det hjälper. Ska testa päron också..haha tur att han gillar allt som jag proppar i honom . Men man vill ju verkligen att magen ska fungera. Sen säger min BM att det absolut inte får gå fler än 3 dagar mellan bajseriet. Så man blir ju lätt stressad. Men han verkar ju aldrig ha ont i magen iaf...
  • Loween
    rudbeckia skrev 2010-01-13 20:56:50 följande:
    Min killes problem var inte att han inte bajsade utan det var så hårt att han grät varje gång och hade jätte ont. Men kuren är nog den samma för om man inte bajsar och för hårt antar jag Jag tror det är messmöret och oljan som tillslut har hjälpt men som sagt var det tog några dagar innan det gav resultat. Om det fortsätter för dig så får du prata med BM och se om du ska ge Laktulos.Håller med om att det är tur att killarna gillar allt vi proppar i dem !
    Saken är den att jag har gett han laktulos sedan 2 månaders ålder om inte ännu tidigare..tycker att det hjälper sådär faktiskt :-/. Dessutom vill jag att han ska sköta sin mage utan massa mediciner. Hoppas att han får igång magen snart. Imorgon ska jag prova att blanda i rivet päron i gröten
Svar på tråden Hård i magen