Tyckte ni det var rätt att göra så?
Ni som bor i skåne, men också i hela landet men främst ni som bor i skåne...
Vad tycker ni om det som hänt i skånes djurpark i helgen?
Två unga varghannar rymde i torsdags... Dom fick tag på dom o fick in dom i inhängnaden igen. I lördags rymde dom ännu en gång och även då tre vargar till...
Vargarna rev några andra djur...
Dessa fem vargar som rymde avlivades...
Dom inser att dom avlivat alfahonan och bestämmer sig för att avliva dom andra 7 vargarna för att dom inte skulle komma i upplösningstillståndet...
Nu tror dom att dom ska få in lite nya vargar från andra djurparker för att dom har juh varit så givmilda och gett bort vargar till andra parker innan för längre tid...
Var det fel av skånes djurpark att avliva ALLA 12 vargar som fanns i djurparken?
Jag tycker det var fel av dom... För visst är det väl så om jag inte har helt fel för mig... Dör alfahonan/alfahanen växer inte en ny varg till alfahanne/alfahona... (den äldsta i övriga flocken som finns kvar menar jag)
Förra sommaren så fick dom juh också björnungar... Som dom prata om ifall dom skulle avlivas eller inte för att dom hade inte pengar till att bygga ny inhängnad...
Är det rätt o tänka så? Att avliva bjrönungarna för att dom inte har någon plats...
Frågan jag ställer mig då är...
Varför låta honan/hanen vara i samma inhängnad om dom inte har råd med att bygga ut inhängnaden?
Där finns juh faktiskt en risk att det blir ungar då...
Vad tycker ni om detta?
Bara allmänna frågor som jag ville ställa...
Tack för era svar...