Inlägg från: Vimsa2 |Visa alla inlägg
  • Vimsa2

Har ni dragit ut en tand.?!?! Hjälp!.. :(

Hej,

Jag har tagit bort flera tänder. 2 st visdomständer och 2 st "vanliga" tänder när jag satt in min tandställning i vuxna år. Det har inte gjort ont alls!!! Så var helt lugn!! En av gångarna gick tanden av pga att den satt så hårt fast (frisk och fin tand), då fick de gräva upp rötterna. Då trodde jag att den gången skulle väl i alla fall göra ont när bedövingen släppte, men inte då .

Var bara noga med att skölja munnen med Corsedyn (eller vad det heter) så du inte får infektion i hålet där tanden satt. Lycka till!!!

• Vimsa2
    suomigirl skrev 2010-01-11 12:37:22 följande:
    nu har jag tagit alvedon... Äntligen, helvette va ont det gör nu... hoppas alvedonen hjälper... hade velat ta ipren oxå, men får ju inte de... suck... och jag är så sugen på all mat.. speciellt tacos :) Får väl käka det nån gång i framtiden... hoppas... tack till alla er som skrivit här.. det har kännts bättre. Vet iaf att jag inte e den enda människan som dragit ut en tand haha.. TACK!!
    Man får ta både ipren och alvedon samtidigt eftersom de har olika verksamma änmnen i sig.
Svar på tråden Har ni dragit ut en tand.?!?! Hjälp!.. :(