• ming

Har ni dragit ut en tand.?!?! Hjälp!.. :(

Jag har dragit ut en helt vanlig tand (alltså ingen visdomstand eller så). Inga krokiga rötter, så det gick väldigt snabbt och smidigt. Man har ju bedövning, så det gör ju inte ont. Det var rätt länge sen, men jag minns att tandläkaren tryckte på tanden med något verktyg som var som en lång pinne i järn, antagligen för att lossa tanden, och sen drog hon bara ut den med en tång(?) hur lätt och smidigt som helst.
    Det var verkligen en problemtand jag hade, den hade krånglat och krånglat, och tandläkaren tänkte göra en rotfyllning, men jag föreslog att vi drog den istället och det var ju hur bra som helst.

• ming
    suomigirl skrev 2010-01-10 22:46:35 följande:
    jag tror inte man kan sövas när man är gravid... :-S
    Blir man inte sövd när man gör akut kejsarsnitt? Fast det är väl klart, man kanske undviker narkos i största möjliga mån när man är gravid.
  • ming
    Justitia skrev 2010-01-10 23:41:19 följande:
    Kan nog med säkerhet säga att du gör ett stort misstag om du väljer att dra ut den framför att rotfylla den och laga den.
    Jag drog ut min tand som var längst in, så jag fick glapp, eller vad man ska säga, och det var verkligen det bästa jag hade gjort med den tanden. Det var verkligen en problemtand tidigare, och jag hade lagat och lagat och lagat. Det var som en befrielse att bli av med den stora ruttna smärtklumpen i munnen, även om jag fick ett glapp. Det var såååå skönt!
Svar på tråden Har ni dragit ut en tand.?!?! Hjälp!.. :(