Inlägg från: Anonym (..........) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..........)

Munsår!

Anonym (VA!) skrev 2010-01-11 09:01:46 följande:
    Ursäkta mig! Men jag måste få fråga! Sa han INGET innan att han bar på Viruset????Hade det varit jag så hade jag blivit skogstokig om någon vet om att dom har ett virus men skiter i att upplysa partnern om det.
    Men det är väl inget att hetsa upp sig över, det är inte en könssjukdom vi pratar om. 80 % av befolkningen bär på antikroppar för herpessimplex men alla får inte utbrott.

TS: Är det blåsor du har? Vid besvärliga utbrott kan man få tabletter som lindrar utskrivet på recept. Ring din vårdpersonal så löser det sig säkert.
  • Anonym (..........)
    Anonym (arg) skrev 2010-01-12 21:19:22 följande:
    Sedan en undran, när jag har munsår, kan jag använda munnen alls på min pojkvän eller smittar det så att han får det också?Tänker att då blir inte jag frisk för att det snurrar runt eller är det bara att leva normalt?
    Om man väl är smittat orsakas ligger viruset och "vilar" mellan utbrotten. Nya utbrott orsakas av den egna kroppen. Din pojkvän (om han redan är smittad) får alltså inget nytt utbrott om ni kysser varandra. Däremot ska man inte ha oralsex om man har ett utbrott då oral herpes (munsår) kan smitta till könsorganen.
Svar på tråden Munsår!