• Flapper

Knackar du innan du går in till dina barns rum?

Om du inte har barn så rösta hur du tänker att du skulle göra/kommer göra.

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

En kompis kompis menar på att det är föräldrarnas hus och därmed föräldrarnas rätt att kunna gå in i alla rum utan att behöva knacka innan.

Hur gör ni i er familj? Knackar ni innan och väntar ni i så fall på att barnet svarar innan ni går in? Varför gör ni som ni gör?

Skriv gärna barnets/barnens ålder också. Om ni har barn i olika åldrar så en del är för små och en del tillräckligt stora för att kunna knackas på så rösta för det/de äldsta barnet/barnen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knackar du innan du går in till dina barns rum?
  • Jessa med 3

De är 5 och 3 och det är ganska sällan de stänger om sig, men jag brukar knacka - om inte annat för att inte skrämma slag på dem då man kommer indundrande mitt i en lek!

• Marma

ibland när de få ggr de har stängt dörren när de leker...mina e så pass små iofs bara 4 o 3 men sser det som en respekt mot dom. o dom gör faktiskt samma sak när våran dörr e stängd har jag märkt, iallafall till 60%. o när de blir äldre kommer jag alltid knacka o gå rinte in i dera so rum bara för mitt hus....det e deras rum o vill de ha privata saker ska de få ha det....sen en sak ifall jag misstänker att ungen börjat knarka eller nåt allvarligt men det hoppas jag inte. 

• ahlcec

June är 5,5 och börjar tycka det är viktigt att få vara ifred och värnar på allvar om sin integritet. Så ja, vi knackar. Fast jag står inte utanför dörren och bara humdidumdidum ska hon släppa in mig, utan jag knackar, väntar en sekund och sen skjuter jag upp dörren. 

Jag tycker det är självklart att barnens rum är -deras- och att man som förädler inte bara dönar in och känner att det är okej att snoka och så. 
  • Stårschan

Ja, men jag väntar inte på svar. Jag knackar mer som en förvarning om att jag kommer. Barnen är 6 och 8. Har de stängt dörren så knackar jag.

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • lövet2

Ja, jag knackar alltid och väntar på svar med alla utom 5-åringen. Hon brukar vara så upptagen att hon inte tänker på att svara ...

• Flapper
    Quiet thoughts skrev 2010-01-11 09:23:46 följande:
    Hahaha måste skratta, min svärmor knackar aldrig hon, när jag träffade min man så klev hon bara rakt in i rummen, där skulle man passa sig för dagliga aktiviteter iallafall
    Farligt! Min svärfar hade inte riktigt samma koll heller. Han klev rakt in en dag när jag och min var upptagna i sängen. Han märkte inte vad han hade gjort utan bara började prata med min man om diverse saker...
  • Lalalong

Ja, det gör jag.. och väntar på svar.
    Hon är drygt 3,5.

• VinterEmma

Jag kommer knacka och vänta på svar när lillen får eget rum. Och så gjorde mina föräldrar när jag växte upp också..

Svar på tråden Knackar du innan du går in till dina barns rum?