• ewq

BeSafe iZi Kid X2 eller Britax Multi-Tech

Vilken är säkrast?

Britax Multi-Tech har ju bättre skydd vid sidokrock men i övrist så är besafe bra..

• Svar på tråden BeSafe iZi Kid X2 eller Britax Multi-Tech
  • Lantani

Hur gammalt är barnet som ska använda den?

Vi tittade lite på besaften när vi skulle köpa bilstol, men valde britax hi.way, eftersom vi ville ha en stol som var godkänd upp till 25 kg. Besafen är bara godkänd till 18 kg och om man köper en sån stol får man förmodligen vara berädd på att byta till en bakåtvänd som är upp till 25 kg.
    Multitech är bara godkänd från 9 kg, så har man ett barn under 9 kg, så får man vänta att byta stol eller välja en annan.

• ÅÅsaGGåsa

Besafe har fått den nya plus - märkningen på två av sina stolar, actagraco duologic har fått samma märkning. Det är bara tre stolar som klarar de tuffare kraven. Skulle köpt Besafen.

• ewq

Vi har haft en besafe till den älsta som nu har bytat (4år)
    Den minsta är 6månader snart och väger 10kg.

Den mutli... finns tillgänlig.. Så vi vet inte ifall vi ska byta..

Vi var på babyproffsen igår och det är med sidokrocks syddet, skulle vara mer tätt vid huvudet, och det är ju tätare på mutli än på besafe

• cicci85

Jag skulle köpt multitech eftersom den har längre användningstid, till 25 kg istället för 18 kg. Eftersom den kan användas framåt är det dock inte troligt att den blir plusmärkt, men bakåtvänd är den lika bra som andra stolar såklart!

• Lantani
    ewq skrev 2010-01-11 11:07:32 följande:
    Vi har haft en besafe till den älsta som nu har bytat (4år) Den minsta är 6månader snart och väger 10kg. Den mutli... finns tillgänlig.. Så vi vet inte ifall vi ska byta.. Vi var på babyproffsen igår och det är med sidokrocks syddet, skulle vara mer tätt vid huvudet, och det är ju tätare på mutli än på besafe      
    Då skulle jag helt klart valt multitechen. Skulle ni välja besafen så har ni bara 8 kg innan stolen är urvuxen på vikten och en 6 månaders vikt ökar fortfarande ganska fort.
  • cicci85

Egentligen skulle jag köpt en twoway till 4-åringen så den kunde åka bakåt 1-2 år till och låtit bebben ta över besafen...

Svar på tråden BeSafe iZi Kid X2 eller Britax Multi-Tech