• Svar på tråden Vad kostar p-spruta?
  • Anonym

105,50 kr/injektion.
    En injektion var 12.e vecka.
    Råder dig att läsa igenom skyddsinfo och biverkningslistan... se www.fass.se

• Anonym (Humlan)

Kopparspiral är gratis. Om du inte mår bra av p-spruta kan du inte "ta ut" den. Läs verkligen Fass först , alltihop, och tänk igenom en gång till.

Kolla sen runt på FL och se att det är rätt många som också blivit gravida med p-spruta. Inget p-medel är 100%
    Fast hormonspiral är det mest effektiva, kostar en del, men funkar i flera år och du slipper oftast mens.
    Du har p-ring, p-stavar också.
    Eller om du inte vill ha hormoner, nåt av de nya silikonpessarerna.
  • pezz
    Anonym (Humlan) skrev 2010-01-11 16:27:55 följande:
    Kopparspiral är gratis. Om du inte mår bra av p-spruta kan du inte "ta ut" den. Läs verkligen Fass först , alltihop, och tänk igenom en gång till.  Kolla sen runt på FL och se att det är rätt många som också blivit gravida med p-spruta. Inget p-medel är 100% Fast hormonspiral är det mest effektiva, kostar en del, men funkar i flera år och du slipper oftast mens. Du har p-ring, p-stavar också. Eller om du inte vill ha hormoner, nåt av de nya silikonpessarerna.
    jag ahar koppar spiral och är inte nöjd så ska ta ut den
  • pezz
    Anonym skrev 2010-01-11 15:35:37 följande:
    105,50 kr/injektion. En injektion var 12.e vecka. Råder dig att läsa igenom skyddsinfo och biverkningslistan... se www.fass.se
    hittar inte sprutan på fass
  • Emser
    pezz skrev 2010-01-11 18:03:53 följande:
    hittar inte sprutan på fass
    Sök på "Depo provera".
  • ebben

p sprutan är inte bra om du tänkt ha ett barn till inom snar framtid,ett par år typ. annars är den perfekt-jag funkade bra på den o mådde bra!

• Trollet Ludenben

Den ska inte användas mer än två år i följd eftersom den urkalkar skelettet. Jag hade den för flera år sen och jag var inte nöjd. Min bm rekomnderade inte den heller för det är så stor mängd hormoner som sprutas in på en gång.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • ebben

då jag hade den kostade den ungefär samma summa som ett vanligt p piller kostade för 3 månader. o p sprutan räcker ju 3 månader-så det var som samma sak. men minns inte exakt,jag hade den för flera år sen..........

• pezz

jag vill inte ha några mer någonsin så det är ingen fara. men låter ju inte bra med urkalkning. jag skulle tagit p-piller om jag inte ammat fortfarande

• pezz

blir så att jag inte tar p- sprutan efter att ha pratat mer med barnmorskan och efter det ni sagt här . tack för tipsen. det får bli minipiller tills jag ammat klart och funkar det inte byter jag till ppiller annars kan jag ju fortsätta med minipiller

Svar på tråden Vad kostar p-spruta?