Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Fulaste namnet?

Sol-Gun och Ragg-Britt =)

• April Mamma
    Towanda skrev 2010-01-11 20:08:03 följande:
    Filippa Gertrud Gert Berta Jerker Örjan Öllegård Urban Ursula
    Filippa som är SÅ fint =) Men det är väl tur att smaken e som baken =)
  • April Mamma
    Gothica skrev 2010-01-14 09:01:51 följande:
    Jag vet ett par som har två söner som heter Clas och Aron. Det tycker jag är sjukt fula namn! Stackars barn liksom... Och, sen vet jag en tjej som döpt sin son till Sixten. Men hallå liksom! Men men, smaken är ju som baken... ;)
    Varför skulle det vara synd om dessa barn, Clas o Aron är ju i dag lika vanligt som vilket namn som helst.
    Det känns som som att alla namn mer eller mindre är accppterade i dag mot när en annan växte upp.

Men visst, smaken är som baken =)
  • April Mamma
    Stinky skrev 2010-01-14 19:23:09 följande:
    Det är sannerligen ingen myt att vissa kategorier av namn hittas oftare i vissa socialgrupper än andra. Liam, Kevin och Cassandra är med större sannolikhet från lägre samhällsklass än ex. Erik, Gustav och Ingrid. Namnen har inget med kriminalitet att göra, men det är bara ett konstaterande att dessa troligtvis kommer att figurera oftare i brottstatistiken än Erik, Gustav och Ingrid.
    Hmm..undrar i vilken kategori min son hamnar då..han heter Liam Erik Gustav
  • April Mamma
    Stinky skrev 2010-01-14 20:04:54 följande:
    Han blir "bara" en snattare.
    Nä, det tror jag knappast...... =)  Han blir nog läkare så smart som han är
  • April Mamma

Jag kan hålla med om att vissa namn finns mer i vissa kretsar än andra,absou...Men jag tror att det håller på att ändras med tanke på alla ovanliga, påhittiga, fåniga,roliga, fina, tokiga namn som 2000-talets barn har fått.

Conny,Ronny och Sonny syndromet är nog tack o lov på väg bort.........

• April Mamma
    Majskolven skrev 2010-01-14 20:11:56 följande:
    Som kanske kommer att snatta pennor från sina kollegor, han heter ju trots allt Liam Hmm, har faktiskt med Liam på namnlistan för mitt väntade barn om det blir en kille, jag kommer få häcken full med att besöka dem i finkan, Kevin och Liam.
    Ähh, han har råd att köpa sina egna pennor... =)

Kevin o Liam kanske inte är att rekomendera ..haha...=)
  • April Mamma
    hejpa skrev 2010-02-08 14:02:26 följande:
    nova, tindra, engla/ängla. uh, de låter så... gittriga O_o sen tycker jag att det är fult med gubb/tant-namn på barn. typ folke, bertil, inger, britta, greta, osv..
    Vilka namn tycker du om då? Inte nya och inte gammal =)
  • April Mamma
    hejpa skrev 2010-02-08 21:40:43 följande:
    haha, bra fråga faktiskt! för jag gillar inte riktigt vanliga och tråkiga namn heller ;) gillar lite ovanliga, fast inte FÖR ovanliga. mina grabbar heter elvis och albin, jag valde elvis, sambon valde albin. jag hade inte valt albin om jag fått välja ;P
    Elvis är ju lite ovanligt, men inte Albin kanske...=)
    Det går en Elvis på sonen dagis men jag vet inte så många andra barn som heter det...

Gillar du Elvis P? Eller hur kommer man på det namnet, coolt namn absolut men inget som jag skulle välja. Men tur att smaken är som baken, annars så skulle våra kära kids heta likadant =)
  • April Mamma
    Mynta skrev 2010-02-17 12:36:32 följande:
    Precis, det tycker jag också. Tyvärr tycker inte alla så!
    Men....ska alla tycka som du då eller? =)

Det är väl bra att alla har olika åskter om namn, det vore väl trist om alla barn hade lika namn...
  • April Mamma
    KalleKn skrev 2010-02-17 13:12:24 följande:
    Visst men döp då ungen till Celsius Kelvin Farenheit Aprilsson.
    Ska inte ha flera barn tyvärr, så du kan få ta dem namnen Dom passar nog dig...
  • April Mamma
    SandraLindholm skrev 2010-02-22 15:12:15 följande:
    Ja, de är fula namn! Mina heter Filippa och Liam. Vi kände inga och hade inga koplingar till de namnen och så tyckte vi de var fina namn. Haha sett att måna tycker Liam är ett fult namn, tur att vi alla tycker olika 
    Jag har en Liam..och om han hade blivit en tjej så hade hon fått namnet Filippa, bra smak =)

Jag tycker att det är så fånigt att vissa namn, bla Liam kallas för Wt namn...Vissa personer här på Fl har ju blivit jätte rädda för att döpa sitt barn till ett visst namn bara för att vissa påstår att namnet klingar Wt...Skit fånigt!
    Visst att vissa namn förekomma oftare i vissa samhällsklasser men bara för det så måste väl inte namnet "dum förklaras", I dagens läge så känns det som om att alla namn döps i alla samhällsklasser.....
  • April Mamma
    Love3 skrev 2010-02-22 16:10:34 följande:
    haha Min Liam skulle också hetat Filippa om han blev en liten flicka
    Himla bra smak vi har =)

Är ni också Wt och bor i husvagn med era 11 barn samt arbetslösa och storrökare
    haha....
  • April Mamma
    Mary Wollstonecraft skrev 2010-02-22 15:32:16 följande:
    Rutger är det fulaste namn jag vet! Som tur är träffar man inte på det så ofta :) Liam, kevin, Tindra etc tycker jag inte är fula, men de signalerar något jag skulle ha svårt att se förbi för egen del. Sonen heter Åke - kort, koncist och sött, tyckte vi! Men många ojar sig, och tänker omedelbart på diverse män i övre medelåldern de råkar känna som heter så :)
    Åke, helt klart ett ovanligt namn i dag...Skulle aldrig själv välja det men skoj att vissa namn får "leva kvar"
  • April Mamma
    SandraLindholm skrev 2010-02-22 16:21:38 följande:
    Filippa Cornelia Lindholm Dewill Liam Alexander Lindholm Dewill Visst låter det fint att säga? :) Kanske skulle ha döpt dem till Cruella och Lucifer?? (stavningen kanske ska va annorlunda men ja :P  )
    haha...vi hade även Cornelia o Alexander med på våran lista =)

Hur uttalar man erat efternamn? De-Will eller Dewill (om du förstår hur jag menar-..)
Svar på tråden Fulaste namnet?