Inlägg från: Anonym (Tanja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tanja)

Fulaste namnet?

Anonym (G) skrev 2024-08-27 23:36:13 följande:
    Tycker att namnet i sig är ganska fint men det har blivit så vanligt och uttjatat och stavningen ger WT vibbar. 

Nova är fint men utan lee som känns riktigt Wt.
    Sandra är ett fint namn jag hoppas kommer tillbaka. 

Ursula
    Ragnar
    Urban
    Rakel
    Ulla
    Torsten
    Orvar
    Beata
    Gunnar
    Styrbjörn
    Kerstin
    Barbro
    Roine
    Majken
    Mårten

• Anonym (Tanja)
    Anonym (Nia) skrev 2024-08-28 13:44:11 följande:

Såg det namnet här på FL igår den en förälder funderade på att döpa sitt barn till Diamantuss. Har ännu inte kunnat släppa det. 

Inte jag heller. Har bara hört Diamon, tror dom var franska lr något.
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Tanja) skrev 2024-08-28 14:29:05 följande:
    Inte jag heller. Har bara hört Diamon, tror dom var franska lr något.
    Förlåt, skulle citera G!
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-28 15:37:26 följande:
    Såg också det, hon ville döpa efter nån ädelsten. Enda vettiga namnet är väl Agaton då, resten var hemska. Diamantus,  zirkonia mm
    Saffira är väl inte så farligt om det fanns med? 
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Nia) skrev 2024-08-29 10:37:52 följande:
    Att det var två S i slutet på Diamantuss gjorde det extra horribelt. Jag är född i slutet av 80-talet och vi hade en tjej i gymnasiet som hette smultron. Det var hennes namn, men hon ville bli kallas Isabell. Jag tänker att ett namn är något man bär med sig hela livet och i många fall blir det en del av ens personlighet. Man bär sitt namn helt enkelt. Att då bli döpt till ett bär eller till en tussig ädelsten måste ju vara fruktansvärt. 

Hemskt att behöva använda sitt namn när man skriver ett CV. Det är ju inte så enkelt att byta namn eftersom man är van och lyssnar endast på sitt namn när folk talar med en. 

Det fick jag erfara när jag var i ett land där de inte kan ha sitt andranamn som tilltalsnamn på ett pass. När jag besökte sjukvården ropade dom upp mitt andranamn när det var min tur. Jag reste mig ju inte på ett bra tag, eftersom jag inte förstod att det var mig dom ropade på. 

• Anonym (Tanja)
    Anonym (Kevin Kevinsson) skrev 2024-08-29 11:17:30 följande:

Samantha, Pamela, Mariah, Vanesak osv gräsligt.
    Texas, Kid, Lennon, Milton, Elton nej tack.

Tycker förövrigt väldigt mkt om John Lennon och Elton John.

Kevin är kanske värst. Dömt att gå åt pipsvängen med det namnet.

Naeh, inte så ovanligt ändå. Förutom Texas och vanesak som jag aldrig hört.

Chewin är nog värre än Kevin i så fall. Jag tänker på chewing gum. Antar att det är en innovativ stavning av Kevin? 

Personligen tycker jag Li och Lee tilläggen på namn är bland det värsta. Eller Vanesak om det existerar. Det låter som ett möbelnamn på Ikea. 😂

• Anonym (Tanja)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-29 14:06:44 följande:
    Hen kanske menade Vanessa? Vanesak hade ju varit elakt att döpa nån till, som Lea, hon den där lea människan.. inte schysst.
    Texas och Tiger har jag tyvärr hört.
    Milton, efter hästen inte författaren, är också hemskt..

Haha ja, Vanessa är en helt annan sak. Får hoppas det var det hen menade 🙂
    Tiger? Det låter som taget ur nalle puh.  Snart är nog de traditionella namnen de ovanligaste och alla påhittenamn de vanligaste.

Lea har jag aldrig träffat bara Leja eller Leila. 

• Anonym (Tanja)
    Anonym (H) skrev 2024-09-28 18:30:42 följande:

ludwig är såväl löjligt som osexigt. vet att det är ett statusnamn men låter så fånigt och är opersonligt också. mycket titta på oss som är lite finare liksom. 

Gillart inte alls. Ingen tufft, ser framför mig en liten sockervaddsmes.
    Högstatus? Jag har sett lågstatus döpa sin son till Ludwig aka Ludde.
  • Anonym (Tanja)

HAr svårt för Torsten.

Svar på tråden Fulaste namnet?