Charlotta71 skrev 2010-01-11 12:46:23 följande:
Hej, Vi står inför vårt första ÄD framöver och är nyfken på om DU fått göra många behandlingar innan det "satte sig". Jag vill också veta om din dontor fick fram många ägg så att det fanns möjlighet till frysinsättning också. Kram och tack för på förhand, Lottis
Vi var på AVA kliniken i Riga. Vid andra behandlingen så tog det sig, vi fick två embryon insatta då. Tyvärr blev det inga till frysen som vi hade hoppats på. På AVA kliniken fryser de endast ner de embryona som är av mycket bra kvalitet. Ett av de embryon som de satte in delade sig till 10 celler medans jag var där och det andra var 8 celligt. Idag har vi en son som föddes för 6 veckor sedan, han är helt underbar och så söt.
Man behöver inte stanna över natten när man åker till Riga, de har vilorum där som du kan vila i. Jag åkte till Riga ensam andra vändan, då vilade jag i deras vilorum efter behandlingen tills det var dags att åka till flygplatsen och ta flyget hem. Fick fika där under tiden. Deras vilorum har fyra stycken sängar med drapperi emellan och så har de tidningar som man kan läsa. Hoppas du fick lite information på vägen, hoppas innerligt att du snart plussar.
Kram
Bette