• Charlotta71

Flera ÄD innan graviditet?

Hej,
    Vi står inför vårt första ÄD framöver och är nyfken på om DU fått göra många behandlingar innan det "satte sig".

Jag vill också veta om din dontor fick fram många ägg så att det fanns möjlighet till frysinsättning också.

Kram och tack för på förhand,
    Lottis

• Svar på tråden Flera ÄD innan graviditet?
  • Maria68

Vi skulle göra vårat första försök förra hösten. Var då par nr. 2 och det blev inga ägg till oss. Gjorde ett nytt försök i okt och var par nr. 1. Fick endast 3 ägg men 2 blev befruktade och 1 till frysen + 1 till mig/oss. Det tog sig och är nu i 14:e v. Lycka till !!!

• Charlotta71

Maria68, varm grattis! Jag/vi skall göra ÄD i Riga och då är man ensam mottagare från dontorn, dvs man delar inte med någon.

Gjorde du/ni i Sverige?
    Har du IVF-bakgrund liksom jag?

• Maria68

Jag har gjort 2 ivf/icsi försök. Då konstaterade man jag var i klimakteriet.Fick endast fram 2 äggblåsor.Blev avbrutet. Jag fyller ju 42 i år.  har gjort alla behandlingar i sverige och har fått hjälp till detta.(ej bekostat själva)

• Charlotta71

Maria68, fantastiskt att du haft möjlighet att få hjälpen här hemma.
    Vi har bekostat 5 IVFér själva och nu blir det troligen ÄD utomlands.
    Väntetiden här i Sverige är alldeles för lång och jag fyller 39 år nu i april.

Jag blir så glad av att få läsa sådana här glädjehistorier!

• Bette
    Charlotta71 skrev 2010-01-11 12:46:23 följande:
    Hej, Vi står inför vårt första ÄD framöver och är nyfken på om DU fått göra många behandlingar innan det "satte sig". Jag vill också veta om din dontor fick fram många ägg så att det fanns möjlighet till frysinsättning också. Kram och tack för på förhand, Lottis
    Vi var på AVA kliniken i Riga. Vid andra behandlingen så tog det sig, vi fick två embryon insatta då. Tyvärr blev det inga till frysen som vi hade hoppats på. På AVA kliniken fryser de endast ner de embryona som är av mycket bra kvalitet. Ett av de embryon som de satte in delade sig till 10 celler medans jag var där och det andra var 8 celligt. Idag har vi en son som föddes för 6 veckor sedan, han är helt underbar och så söt.

Man behöver inte stanna över natten när man åker till Riga, de har vilorum där som du kan vila i. Jag åkte till Riga ensam andra vändan, då vilade jag i deras vilorum efter behandlingen tills det var dags att åka till flygplatsen och ta flyget hem. Fick fika där under tiden. Deras vilorum har fyra stycken sängar med drapperi emellan och så har de tidningar som man kan läsa. Hoppas du fick lite information på vägen, hoppas innerligt att du snart plussar.

Kram

Bette
  • Charlotta71

Bette; varmt tack för dina svar, det betyder massor för mig.

Att ni gjorde två behandlingar, innebär det att ni betalade ca 80 000:- till för nästa behandling?

Jättegrattis till guldklimpen, är så avis!

• Bette
    Charlotta71 skrev 2010-01-11 15:19:43 följande:
    Bette; varmt tack för dina svar, det betyder massor för mig. Att ni gjorde två behandlingar, innebär det att ni betalade ca 80 000:- till för nästa behandling? Jättegrattis till guldklimpen, är så avis!
    Vi betalade inte fullt pris för första behandlingen utan det blev halva priset tror jag och sedan fullt pris på andra behandlingen.

Kram

Bette
  • Caribe

Hej Lottis,

Jag gjorde ÄD på AVA Åbo!

Första försöket så fick donatorn väldigt få ägg av dålig kvalitet, fick bara ut 3 st och 2 befruktades men klarade sig inte till återsättningsdagen, så vi klev av båten i Åbo och ringde kliniken och fick höra att det inte skulle bli ngn återsättning, tog då vändande båt hem igen! Det var väldigt tungt... men då fick vi alla pengarna tillbaka!

Gjorde ett nytt ÄD försök, den nya donatorn fick ut 8st ägg, 7 befruktades, 1 dubbelbefruktades/dukade under, fick 2 st tillbaka och 4 st till frysen!
    Blev gravid på den återsättningen, men fick Ma konstaterat i v.13

Gjorde då frysförsök med 2 tillbaka och blev gravid igen och skall på kontroll nu på torsdag för att se om ngnt pyre lever därinne, hoppas verkligen det!

• Charlotta71

Caribe; tack för ditt svar! Jag tror att jag känner igen dig från IVF-trådar, kan det stämma. Vi har fem insättningar bakom oss med ett MA och nu börjar läkaren ge upp. Vi får "domen" i början av februari efter att få svar på ett äggreservstest men har redan nu bokat ett möte i Riga i februari.

Vi valde Riga av en anledning, den korta väntetiden.

Lycko-ost som är gravid! Jag håller verkligen tummarna för dig!

Svar på tråden Flera ÄD innan graviditet?