• Lisilolo

Förskola i Farsta

Jag har nyligen flyttat till Farsta och tanken är att min dotter som är född i juli-09 ska börja på dagis efter sommaren. Skulle nu gärna ha lite inside-info om förskolor i farsta. Gärna förskolorna som ägs av treklövern ab också!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Förskola i Farsta
  • astalacasta

Alla jag känner som har barn på Knatteborgen är jättenöjda. Vi tycker att pedagogerna är fantastiska.

Ekebergabacken ska också vara bra enligt en familj jag har pratat med.

• tjoohalia

ja vad du än gör, acceptera inte farsta förskola. väntar fortfarande på en annan plats åt min son, blivit erbjuden den 2gånger nu. vi bor granne med ett treklövern dagis, brommö, ligger alldeles utanför fönstret. dom har fräscha lokaler och verkar hitta på en del saker med sina barn. knatteborgen stod vi i kö till men dom slarvade bort vår ansökan, är rätt lång kö dit (samma med treklövern). sen kör dom efter någon speciell metod, kommer inte ihåg vilken.

själv skulle jag helst vilja ha treklövern rödkinda

• Lisilolo

Kul att höra! Rödkinda är faktiskt det som jag tittat mest på. Ser så trevligt ut där!

• marilin

Jag har min dotter på treklöverns förskola som heter Skogsgläntan. Har även haft min son där men han går i förskoleklass nu. Treklövern har bra förskolor och kan varmt rekomenderas, särskilt då skogsgläntan. Fantastiska bra personal. Är jättenöjd att vi tog platsen där.

• marilin

Rödkinda går mina barns kusin på för övrigt och de verkar också nöjda. Där har de åldersblandade grupper tror jag.

• tjoohalia

marilin, var är det skogsgläntan ligger? är det bortanför farsta gymnasium? (sett från rödkindas håll) vet att det ligger en där. vi står i kö till alla 5 och får förhoppningsvis plats någonstans i augusti. men det är en av dom vi inte hittar, antingen är det skogsgläntan eller så är det murgrönan :b

• marilin

Skogsgläntan ligger på farstavägen 120 på andra sidan gymnasiet mot rödkinda. Murgrönan ligger på farstav.183 tror jag, mittemot skogsgläntan i ett av husen där. De har en liten innergård som man kan se från gångvägen. Mina barns kusiner har gått på murgrönan och var också nöjda.

• tjoohalia

okej, tack! det verkar som att vi väntar till efter sommaren och hoppas på plats på någon av treklöverns förskolor. hade tänkt skola in sonen INNAN syskon kommer, men man vill ju inte acceptera vilket dagis som helst.

annars har jag hört att (av dom kommunala) är guldgruvan och sunnan bra. min man gick på guldgruvan när han var liten, nu är ju det över 20 år sen men jag har hört av andra som haft sina barn nu på senare tid att den är bra

• marilin

Har en arbetskamrat som har sitt barn på guldgruvan och är nöjd. Sunnan därimot... låt mig säga att där skulle jag aldrig sätta mitt barn trots att jag bor en stenkast därifrån.

• tjoohalia

okej, vad är det för fel på sunnan? jag har inte varit där, bara gått förbi. har hört att dom har bra rykte, men det behöver ju inte stämma

Svar på tråden Förskola i Farsta