• Fiyali

Disney Prinsessor

Hej!
    Har döpt min äldsta flicka till Jasmin, och strax därefter kom vi på att en av disney prinsessorna hette det. skulle nu vilja ha lite tips på några andra disney prinsessor om ifall att något av namnen skulle passa på flicka nr två :)

• Svar på tråden Disney Prinsessor
  • Plonk

Vilken rolig idé!
    Här kommer nåra namn som jag kan komma på: Ariel, Esmeralda, Belle, Cinderella, Mulan, Tiana, Pocahontas.

• Plonk
    Plonk skrev 2010-01-11 18:45:36 följande:
    Vilken rolig idé! Här kommer nåra namn som jag kan komma på: Ariel, Esmeralda, Belle, Cinderella, Mulan, Tiana, Pocahontas.
    Tog visst lång tid innan jag sände iväg inlägget, blev mest bara upprepningar av er andras förslag, jaja.
  • Göta

Men guuud, nu kan jag inte tänka på något annat än prinsessor...

Marion från Robin Hood
    Rapunzel (ska komma på film)
    Mei, Ting-Ting och Su från Mulan II
    Melody från Lilla sjöjungfrun II
    Giselle från Förtrollad
  • Paincake

Efter en snabb googling hittade jag dessa. Alla är inte prinsessor, men väl figurerande  i disneyfilmer.

Snövit

Cinderella/Ella

Aurora

Ariel

Melody-The Little Mermaid 2 

Belle

Pocahontas

Tiana-Prinsessan och grodan 

Rapunzel, 

Merida-

Mimmi Pigg-

Eilonwy - 

Thumbellina-

Keidagakash

Kairi - 

Marion-

Nala-

Kiara

Faline

Mulan 

Alice

Giselle 

Tingeling

Esmeralda

Megara

Anastasia

Odette

Zeyla

Krystal

Irene

• Fiyali
    Lostic skrev 2010-01-11 18:39:37 följande:
    Esmeralda heter min dotter..... fick reda på senare att det heter ju flickan i ringaren av Notredame;)
    Ja Esmeralda är fint och "diskret".

Tack allihopa för tips :) Vill inte gärna döpa mitt barn till någon uppenbart som Askungen eller Snövit, Aurora och Esmeralda är fina namn, ska väga in de :)
  • Lostic
    Fiyali skrev 2010-01-12 19:35:46 följande:
    Ja Esmeralda är fint och "diskret". Tack allihopa för tips :) Vill inte gärna döpa mitt barn till någon uppenbart som Askungen eller Snövit, Aurora och Esmeralda är fina namn, ska väga in de :)
    Precis, ett lite ''fancy'' namn men ändå alldeles lagom:)
  • lill linda 82

Ariel som lilla sjöjungfrun??..

• Nr 14

Någon soms vet vad den mörka prinsessan i filmen "prinsessan och Grodan" heter? Min dotter älskar henne!

• MaaxMaax
    Nr 14 skrev 2012-11-17 20:45:40 följande:
    Någon soms vet vad den mörka prinsessan i filmen "prinsessan och Grodan" heter? Min dotter älskar henne!
    tänkte just på henne!
    Tiana heter hon, hur fint som helst! 
    In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • Nr 14

TACK! Då ska jag berätta detta direkt imorgon när dottern vaknar. Visste förresten inte att Törnrosa hette Aurora! Vad heter Askungen egentligen då, har hon nåt "riktigt" namn hon med?
    Å vad tusen heter drottningen i Tingeling? Hon har ett jättevackert namn men jag kan inte komma på det...

• MartinaE
    Nr 14 skrev 2012-11-17 23:09:16 följande:
    TACK! Då ska jag berätta detta direkt imorgon när dottern vaknar. Visste förresten inte att Törnrosa hette Aurora! Vad heter Askungen egentligen då, har hon nåt "riktigt" namn hon med?
    Å vad tusen heter drottningen i Tingeling? Hon har ett jättevackert namn men jag kan inte komma på det...
    Drottning Amelea =)
  • Nr 14

Tack för det! Hade aldrig kommit på det utan hjälp här på FB. Jag har tidigare trott att hon hetta Annilea men nu vet jag bättre! TAck!

• MartinaE

Vet inte om någon har skrivit det, men Fiona är en av mina favoriter. Nu är hon ju inte disney, men en riktigt cool prinsessa iaf =)

• Carolina01

Esmeralda eller Aurora tycker jag är fantastiskt fina namn, Belle är ju fint osså:)!

• Krila

Åh tack för denna tråd! Har alltid älskat namnet Feline som en häst på min skola hette. Dessvärre betyder det "katt". Men Falina va ju en bra variant=)

• drömmaromsmått

Drottningen i Tingeling heter Anileah inte Amelea (har en tingelingfantast här hemma och alla tre filmer går på repeat här hemma)

Svar på tråden Disney Prinsessor