• MA63

Hjälp! Är detta en oseriös bilhandlare??

Blir så jävla förbannad! Vill varna för Fikratsson Bil i Linköping.
    Köpte en V70-06:a. När jag provkörde den fungerade inte handbromsen. Jag påpekade detta och dom sa: -Inga problem, vi kollar igenom och fixar den. Sen besiktar vi bilen så du med säkerhet vet att den är okej.
    Bilen besiktas dagen efter utan problem, handbromsen går igenom. 
    Men jag har tyckt att den känns konstig, åkte tillbaka till Fikratsson Bil och påpekade det. Dom svarar då att "vi har fixat den, den fungerar och blev godkänd i besiktningen, inget att snacka om....
    Handbromsen har känts konstig hela tiden och man måste ta i med full kraft för att den ska låsa. men jag litade på att dom ordnat felet.
    Igår var det dags för ny besiktning och som jag befarande gick inte handbromsen igenom, en stor fet 2:an blev det. Jag påpekade att den alltid varit så och att den minsann gick igenom besiktningen då bilfirman besiktade bilen.
    Idag lämnade jag in bilen för reparation av handbromsen. När jag ska hämta bilen frågar mekaniken mig vem som fixat handbromsen innan. Han visade dig alla delar och skrattade... Fikratsson hade "lagat" handbromsen med att lägga i brickor i vajern samt tejpat med silvertejp två mynt vid en koppling, man hade också "höjt upp" bromsbackarna med hårt lindat silvertejp, (bromsbackarna var trasiga).
    Detta kostar mig bara 2 800:- plus en ombesiktning, så 3 000:-
    Två åsikter: 
    1. Hur fan kan en bilfirma få bilen godkänd i besiktningen? Enligt mekanikern idag så ska det inte vara möjligt med tanke på det han såg.
    2. Lita aldrig på bilfirmor när dom ska fixa fel som finns på bilen du vill köpa, speciellt inte på Fikratsson Bil i Linköping. Jävla bluffare!
Svar på tråden Hjälp! Är detta en oseriös bilhandlare??