Inlägg från: MikaelaEriksson |Visa alla inlägg
  • MikaelaEriksson

Fler som har små bebisar som äter för mycket??

Mariohn skrev 2010-01-12 09:26:00 följande:
    men vad i helvete!!! Varmt vatten i flaskan?? Lägg av med det omedelbart1 Hon är en månad och hon ska äta när hon är hungrig. Det som står på förpackningen är inte regler. Det du sysslar med är barnmisshandel!
    barnmisshandel att ge vatten i flaska? ungen får ju mat så de räcker så det är inte nån barnmisshandel.
  • MikaelaEriksson
    Mariohn skrev 2010-01-12 09:33:50 följande:
    Nej! Det finns inga regler för hur mycket en så liten SKA äta. De ska äta tills de är mätta. Ts dotter vill uppenbarligen ha mer mat men får då istället vatten. Jag har ringt Ts län nu och fått bekräftat av BVC där att det är barnmisshandel att neka ett så litet barn den näring det uppenbart vill ha. 
    vissaungar äter inte för att dom är hungriga dom äter för närhetens skull. jag har en kompis vars unge åt JÄMT och nu när han är över året äter han fortfarande väldigt väldigt stora mängder och de är ju inte särskilt bra för framtiden.
    man har ju hört om vissa barn (när dom kommer upp i äldre ålder) att man får begränsa matintaget för att dom inte ska bli överviktiga.

och har ts fått tips från sitt bvc eller vad hon nu fått tips ifrån så ska hon ju självklart gå på det!
    sen kan ja inte första vad du får ut av att anmäla henne? du har ju ingenting med saken att göra och du får definitivt inte ut någonting utav det.
  • MikaelaEriksson
    Mariohn skrev 2010-01-12 10:15:11 följande:
    Men snälla människa när man hör talas om ett barn som far illa så anmäler man väl för helvete inte för att man ska "få ut någonting" av det? Vad är det för jävla människosyn du har? Du ingriper inte om du inte får ut någon personlig vinning? Vidrigt och avskyvärt sätt att leva på. 
    varför skulle ungen fara illa av att få vatten? vi har också fått höra av läkare förut att blanda ut ersättningen lite extra med vatten för att få igång magen bättre, då spelar de ju ingen roll om man blandar med mer vatten eller ger rätt mängd alla mål mat o sen ger vatten en gång.
  • MikaelaEriksson
    Mariohn skrev 2010-01-12 10:57:56 följande:
    Barnet är FYRA VECKOR. Ett barn som är så litet ska få den näring det vill ha! Punkt slut. 
    men om ungen får ont i magen av ersättningen och det blir bra om den får 100 ml vatten om dagen så är de väl inte mer än rätt att ge det? istället för att proppa i ungen läkemedel?vad är bäst? läkemedel eller vatten? de borde du nog räkna ut själv .
  • MikaelaEriksson
    Mariohn skrev 2010-01-12 11:04:19 följande:
    Oj. Vad pinsamt det blir när du ger dig in på sidospår du inte riktigt behärskar. Jag gissar att din utbildning i medicin inte är särskilt existerande  I ersättsättningen finns bakterier som hjälper tarmen att arbeta och fungera. I vatten finns inget sådant. Det är bara utfyllnad.  Ett spädbarn har inget behov av vatten i flaska. Jag har tyvärr ingen lust att utbilda dig i detaljerna men du får gärna läsa på och återkomma. Jag diskuterar gärna men förutsättningen får vara att du vet vad du pratar om
    bara för att du inte har haft dom problemen med dina ungar(om du ens har barn) så finns de faktiskt andra som har problem med hård mage.
    min son fick vi tempa för att han skulle bajsa när han åt ersättning, han kunde inte bajsa själv för han blev så hård i magen.

kan man lösa det problemet med lite vatten så är det ju helt underbart:) den tanken hade inte jag just då, hade jag haft det hade jag gett min son vatten på flaska.
  • MikaelaEriksson
    Mariohn skrev 2010-01-12 16:55:12 följande:
    Oj. Du har verkligen inte förstått... Att ge vatten för att tillfredställa ett barns sugbehov kan i allra högsta grad leda till förgiftning jo. läkardiskussionen har du inget för att föra med mig eftersom jag RINGT TILL SJUKHUSET SOM TS UPPGER och dessutom har minst 10 kollegor som är läkare och kan intyga att man inte nekar ett så litet barn näring. Så du kan fortsätta att inboxa psychocandy
    alla läkare säger olika, vi har haft mycket kontakt med sjukhus med vår son o alla läkare säger olika och jag tror knappast att du pratat med alla läkare på hela sjukhuset :)
  • MikaelaEriksson

men jag har en undra angående vatten, ni skriver att de är farligt med för mkt vatten, då borde det ju vara farligt med för mycket ersättning också eftersom de innehåller typ bara vatten, och närings då, men de är ju vattnet ni syftar på.

• MikaelaEriksson
    Mariohn skrev 2010-01-12 16:58:30 följande:
    Nej men jag fick veta vad deras policy är och den är smama som överallt annars när det gäller ett FYRA VECKOR GAMMALT BARN.  Man nekar inte ett så litet barn som tydligt visar att det vill ha näring att få äta. Och man ger inte så små barn vatten istället för näring. Punkt slut.
    det spelar ingen roll vad dom har för policy för dom följer den endå inte alltid, vad jag har märkt. som sagt, alla läkare är olika och vissa säger vad dom själva tkr även om de inte är efter deras policy.

vi började t ex ge gröt när sonen var 2 månader, då var vi i kontakt med barnläkare och dietist, och det är ju absolut inte efter deras poolicy.
  • MikaelaEriksson

ungen kan ju inte få näringsbrist och hon får tillräkligt med mat varje dag.

Mariohn skrev 2010-01-12 17:02:14 följande:
  • MikaelaEriksson
    Kris skrev 2010-01-12 17:08:08 följande:
    I det här fallet så var det tydligen det som rekommnderades av läkaren. Det råder patientsekretess så jag tror knappast att du pratat med den här läkaren om det här fallet. TS ska göra som läkaren säger och inte lyssna på råd från lekmän.
    håller med.
Svar på tråden Fler som har små bebisar som äter för mycket??