Inlägg från: Jollybolly |Visa alla inlägg
  • Jollybolly

Fler som har små bebisar som äter för mycket??

Mariohn skrev 2010-01-12 16:13:00 följande:
    Helt ärligt behöver man verkligen inte vara en perfekt mamma för att förstå att man ska mata sitt spädbarn med näring när det vill ha näring. Det känns som du tyvärr haft en EGEN dålig upplevelse här på FL som du projicerar över här. TS har uttryckt klart och tydligt att hon är en perfekt mamma som  minsann fått tillstånd att adoptera och allt. Hon är inte ett dugg osäker i sin mammaroll och har inte startat tråden för att söka hjälp! Så när du sitter och skriver som du gör bevisar det bara att du inte har en blek aning om vad du pratar om. Du säger emot allt TS säger i ett försök att hålla med henne. 
    nu har jag ammat min dotter så jag har ingen egen erfarenhet av ersättning. Men jag har läst på många olika ställen, i böcker om spädbarn och hört från olika bvc sköterskor att man ska vara försiktigare med ersättningen.. att amma kan man göra fritt, men ersättningen ska man reglera mer. detta har kommit på tal många ggr då min dotter varit väldigt stor för sin ålder.

jag vet ingenting om hur farligt/ofarligt det ts gör är.. men jag tycker du verkar lite väl hysterisk och kunde inte ens komma med ett endaste litet råd innan du börja hota med anmälning osv. konstigt att ts tar försvarställning då..
  • Jollybolly
    Mariohn skrev 2010-01-12 16:26:33 följande:
    Du kanske ska ringa till bvc innan du gör ett uttalande? Eller läsa på lite? när man är FYRA VECKOR GAMMAL ska man ha fri tillgång till mat!! Magen är inte färdig och man kan inte äta en exakt mängd på exakta tidpunkter utan man ska få att äta när man behöver det!!! Bara det faktum att jag ringde till den källa TS själv uppger och de dementerar det hon säger totalt och säger att man absolut inte får göra som hon gör talar ju för sig själv. Reglera maten gör man när barnet blir lite äldre. En nyfödd måste få näring när kroppen säger till!! 
    eh jag skrev ju att det är vad de sagt till mig på bvc, men jag kan ju ringa och be dem upprepa. jag har även läst samma sak i böcker om barn. sen så skriver jag ju att jag inte har egna erfarenheter och att jag inte heller vet nåt om det ts gör. skit samma, det är inte min poäng.

däremot är du fruktansvärt hysterisk och överdriven. och jag påpekar att du börjar hota med anmälningar innan du ens gett ett endaste råd, jag anser att det är ett väldigt oskickligt sätt att hjälpa någon.
  • Jollybolly
    Mariohn skrev 2010-01-12 16:38:19 följande:
    Restriktioner med mat gäller för barn som är lite äldre. Inte helt nyfödda.
    det är säkerligen så, jag tänker inte argumentera mot dig i det. men om de nu sa så till mig när min dotter var yngre än ts, är det väl inte helt omöjligt att ts fått samma info?

den första läkaren jag träffade när jag var ovetandes gravid sa att jag hade magsår. jag tror inte att det är det sjukhusets policy att kalla graviditeter magsår, utan han var en nöt. kan inte ts ha träffat på en nöt? bara för att östras policy är på ett sätt behöver väl inte det betyda att ts inte fått ett dåligt råd?
Svar på tråden Fler som har små bebisar som äter för mycket??