• plupp06

v 18 men ingen mage och inga rörelser?

Har precis gått in i vecka 18 (17+0) idag men har ingen mage alls samt att jag känner inga rörselser. När man läser så verkar alla fått en liten mage vid denna tidpunkten samt att det är vanligt att känna av fostret.

Någon annan som INTE haft mage vid denna tidpunkt eller känt rörselser?? Börjar bli orolig..

• Svar på tråden v 18 men ingen mage och inga rörelser?
  • Tjohooo82

Jag kände inte av några rörelseer förrän efter v. 20 nån gång. Mage vet jag inte exakt när den kom, men det var ganska sent som det var en klar gravidmage iaf. Så jag tror nog du kan vara lugn.

• The Black Lady

När ska du på ultraljud?

• plupp06
    The Black Lady skrev 2010-01-12 10:51:26 följande:
    När ska du på ultraljud?
    RUL i slutet av januari
  • plupp06

Ja det är första gången jag är gravid

Är lång och smal, det kanske kan påverka den minimala magen?

Blir så orlig dessutom när symptomen kommer och går, ena dagen mår jag illa och har ömma bröst, medans nästa mår jag prima.

• hic sunt leones

Jag kände inte heller några rörelser. Fick veta på rul i v19 att jag hade moderkakan i framkant och att det säkert berodde på det. Tror jag kände i v 20 eller 21.

• Annos85

Jag hade inte direkt någon mage att tala om när jag var i vecka 18. Och rörelser kände jag inte fören i vecka 20 eller 21. Du kan nog vara lugn.

Men om du är orolig kan du kanske ringa din BM och be att få komma in å lyssna på hjärtat?

BF 3/3 - 2010
  • izzaizzaizza

gör ett ultraljud så du kan känna dig lugn,,
    beställ ett på en privat  klinik kostar ca 300kr
    jag vet hur det känns att gå runt och oroa sig ,,

• yodi

är nu gravid med barn nr tre, i v 18 har det inte synts på mig någon av gångerna, sen efter v 20 någon gång har det bara sagt poff så har den vuxit på kort tid det är så olika när man får mage.

angående att känna rörelser, med första barnet så kände jag dom inte förren efter rul, med barn nr två började jag känna det i v 16.
    nu med barn nr tre så kände jag inget förren i v 19, den här gången så ligger moderkakan i framväg.

• Cecese

Med första barnet så hade jag ingen mage före v. 25 typ. I v. 22+ så hade jag fortfarande mina vanliga jeans knäppta helt vanligt och det var ganska höga jeans som gick lite under naveln. Det var först efter v. 25 som det syndes utan kläder och v. 30 med kläder.

Första barnet kände jag i v. 18+, andra och tredje i v. 22+ och fjärde i v. 16+

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • plupp06
    Annos85 skrev 2010-01-12 10:58:02 följande:
    Men om du är orolig kan du kanske ringa din BM och be att få komma in å lyssna på hjärtat?
    Var på läkarbesök förra veckan och då kikade läkaren med UL och allt såg ok ut.
  • Annos85
    plupp06 skrev 2010-01-12 11:05:13 följande:
    Var på läkarbesök förra veckan och då kikade läkaren med UL och allt såg ok ut.
    Men då är nog allt som det ska! :)
    BF 3/3 - 2010
  • J I N X Y

Jag fick inte mage förrens V25, rörelser V20. Allt är ok ska du se, det är så olika för alla. Stirra dig inte blind på "fakta" =)

• melamikaela

Min mage kom i v.22 någon gång. I alla fall så den syntes för andra. 

En liten del av dig, en liten del av mig. v.26
  • plupp06

Tack för alla svar!

Jag kanske inte bör vara så orolig då det verkar vara ganska vanligt att magen kan komma sent. Men man blir så påverkad när man läser att många får mage supertidigt mm.

• Frogstomp

jag blev också orolig när jag inte kände nått eller fick mage.
    men sparkarna kom i v 20 och magen började puta i v 19, nu växer den sakta men säkert =).

Lycka till

Svar på tråden v 18 men ingen mage och inga rörelser?