Föreningen bekostar inte det, eftersom det är ett problem _inne_ i lägenheten, så det är mitt bekymmer.
Vet att andra dragit om elen i sina lägenheter här i huset, och det fungerade för dem. Elsystemet är gammalt och jag kan tänka mig att det inte var några större problem att ha det såhär på 50/60 talet då det inte var så mycket elprylar hemma.
Vi kan inte koka kaffe och köra diskmaskinen samtidigt, eller kaffet och micron. Det är väldigt irriterande. Ibland så går sälringen för att vi sätter på tv när vi diskar etc. Och det ena rummet i lägenheten har hälften av sina elutag kopplade till samma säkring som maskinerna i köket och vice versa. Vi harförsökt att leva med att ta reda på hur mycket vi kan köra, men problemet är att det bara blir värre och värre, och att det inte är logiskt. Vissa dagar kan man köra daker samtidigt och nästa dag går det inte alls. Vi stänger av saker vi inte använder, men vissa saker, som datorerna, använder vi hela tiden så det går inte att stänga av dem.
Om det är just ledningarna som är problem vet jag inte. Men helt enkelt så behöver vi göra om elsystemet så att det inte går säkringar hela tiden för att vi har 2 maskiner igång samtidigt. Så att de bygger om proppskååpet till kanske 10A säkringar istället. trodde att det var tvunget att byta ledningarna samtidigt...?