Inlägg från: pepparkakan |Visa alla inlägg
  • pepparkakan

Reflux i urinvägar, njurproblem osv........

Länge sedan jag var här men behöver stöd och råd nu.
    Lillkillen har både reflux minst grad 3 på båda sidor och förträngning från urinledaren på vänster sida vilket gör honom extra inf känslig. står på furadantin.

Nu visar det sig att HÖGER njure växer inte som den ska???!!!! Vä är betydligt större. HJÄLP. Är jätteledsen för jag fattar ju vad detta kan inebära "worst case scenario".

Någon mer som råkat ut för sådant här komplext?

Iohexolclearence väntar.

• pepparkakan

NEEEEEEJ. Lillkillen har UVI!. Får prova Bactrim i 7 dagar sedan Furadantin igen. FAN FAN FAN FAN. Han är liksom extra känslig med både reflux på bägge sidor och förträngning uppe vid ena njuren.

Jag är jätteorolig, dels för inf i sig och att njurarna tar skada menockså på resistensutvecklingen hos alla de satans bakterierna som de små blir sjuka av.

• pepparkakan

Hej allihopa....mycket längesedan jag skrev, men nu måste jag

Min minste är nu 2,5 år och stor, utvecklas fullst normalt. Han är född  med hydronefron vä, pga av uretärstenos , liten hö njure och  reflux grad 5 vä och grad 3 hö. Deflux för snart ett år sedan som minskade 5 :an till en 1a och vi höll tummarna!!. Igen genombrottsinfektion hitills-peppar-peppar,.

Tar Trimetoprim 3 dagar och furadantin 5 dagar. Senast undersökningar ( MAG3 och ul) visar dock att vä njure blir allt större och hö inte växer som den ska. Funktionen ligger fortfarand inom normalgränser men i det lägre intervallet.

Hö står för bara 35% och vä för resten. så vilket ska ll de göra ngt åt????? Förmodligen vä om de nu gör ngt. Kommunikationen mellan de olika klinikerna här verkar ju vara under all kritik.

Dessutom har han lite förhöjt blodtryck ( det undre-diastoliska) och i dag ordinerades blodtryckssänkande medicin. 

Känns helt sanslöst overkligt. TAR DET  ALDRIG SLUT???. 

Någon som har erfarenhet av en stor och en normal njure som inte växer????

Ledsen

• pepparkakan

Hej alla

ingen op än ( bilat reflux-deflux i nov-2010, högt hinder vä med kraftig hydronefros och JÄTTESTOR vä njure därav) MEN: han har högt blodtryck och hänger naturligtvis ihop med njuren och ev ärr, haft åtmindstånde 2 kraftiga infektioner med konstiga bakerier. 

är det ngn fler med hypertoni.

Lillkillen är nu 2 år och 8 månader och mitt i trotsen. jag får knappt i honom furadantin längre som han annars jakan svälja 1/4 tabletter. nu skall jag desutom ha i honom 7 mililiter x2 av BT medicinen. Helt omöjligt

Hur gör man?

Nya undersökningar nu i mitten på nov.

Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........