Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Hej! Jag har bläddrat igenom lite av denna tråd idag pga Att vi kom hem från en MUC undersökning om jag har förstått rätt. De sätter kateter och sprutar upp kontrasvätska och kollar om det är reflux. Ja ni vet det här 100 ggr bättre än mig. Behöver egentligen bara skriva av mig och höra vad ni tycker?? Men allt gick helt galet och hela familjen är fortfarande i chock. Han förklarade att de bedövade och att det jobbigaste var att bli fasthållen. Vi var inte ett dugg oroade eftersom vi är härdade efter alla sjukhusbesök. Vår son är 6 månader snart kan jag tillägga. Men för att komma till saken så fick de inte in katetern i urinröret och Ralf som såklart också Är lite härdad skrek som aldrig förr. Jag har aldrig aldrig hört honom skrika så panikartat. De höll på med den första katetern, (en åtta) i säkert 30 min och varje gång de försökte få in den kved han av smärta, slutade till och med skrika, och låg och höll andan och bara skakade i hela kroppen. Det var det värsta någonsin... Hörde hur de babblade om en mindre strl. Jag avbröt det hela och vi tog en paus. Vi tog såklart småpauser under första 30 min också. Det testade med en sjua tror ja ? Sexan fanns inte inne! Nu fick han panik såklart redan när vi lade ner honom på britsen igen. De lyckades fortfarande inte få in den. De kom en annan ssk och testade, hon var ännu hårdhäntare och lyckades få in den en bit. Men sen kom ett stopp som de fick kämpa sig igenom med våld. Jag hade panik och Ralf ska vi inte tala om. Min sambo kämpade för att hålla tårarna tillbaka han med. Till slut var den inne och sköterskan som fick in den bara släpper allt För att återgå till sitt eget jobb, den andra sköterskan står och kopplar i droppet. På en sekund har Ralf lyckats sparka ut röret igen. Alla bara stod och gapade och kollade frågandes på mig on de skulle börja om från början? Aldrig i livet, det var droppen för idag. Sköterskorna var lika chockade som vi och uskan förklarade att de inte vet vad som gjorde så ont. De hörde ju också att det inte var ett "gnällskrik". Vi är fortfarande skärrade efter upplevelsen och speciellt Ralf som nu panikgrinar varje gång han kissar. Verkar ha jätte ont!! Nån som vart med om nått liknande? Urinröret måste vara jätte trångt? Brukar de vålda in katetern? Hur vanligt är det att de får uvi efteråt? (fick en dos antibiotika) Behöver lite respons!! Frida.