Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Hej! Är ny på FL, var ju tvungen att gå med när jag hittade alla dessa trådar :) Sökte på uretärer och har klickat mig vidare, är lite förvirrad, men gissar att detta är den aktiva tråden, eftersom datumet visar på nya inlägg. Gjorde ett inlägg på en annan tråd som jag kopierar in nedan... Har inte tidigare varit jätteorolig, det hade ju kunnat vara bara en UVI men på UL idag så verkar det som om det är mer. Har dock inte så mycket info än, träffade en barnläkare i torsdags, det blir väl en ny kontakt med barnläkaren i nästa vecka. Det verkar vara galet många varianter på detta, både varianter på njurar och njursjukdomar samt undersökningar... DMSA? MUCG? MAG3? Måste skaffa mig kunskap, känner jag genast :)
En annan anledning till att jag inte har varit så orolig är att jag själv hade något liknande när jag var liten och blev opererad, sedan dess har jag inte haft fler besvär. Men ju mer jag läser desto mer orolig blir jag... speciellt för en del undersökningar som inte verkar vara roliga alls. Jag kan iaf säga att jag inte minns särskilt mycket från min egna sjukdom, jag minns att det gjorde ont att kissa så jag ville inte, men har inga minnen av läskiga undersökningar. Förhoppningsvis är det samma för era små när de blivit större, att de inte minns allt det jobbiga.
Förresten, eftersom jag är ny har jag ingen koll alls på hur detta funkar, hur man svarar på inlägg, hur man ser att svar inkommit, hur man hittar tillbaks till den här tråden... men jag hoppas lära mig snart. Jag har iaf noterat att Anna Panna verkar vara en ängel, det fanns flera när jag skummade igenom gamla inlägg, men hon märktes verkligen (på ett bra sätt alltså).
____det gamla inlägget från den andra tråden____
hej! har en liten sötnos på snart fem månader, fick en UVI för snart en vecka sedan, gjorde UL idag, något är misstänkt men exakt vad är oklart. jag hade dock själv dubbla uretärer, fick UVI efter en dryg vecka, opererades vid fyra och ett halvt år, då var skadorna på njuern så att ena halvan togs bort. efter det har jag varit bra. hoppas att det slutar så för er också, samt för min lilla, såklart :)