Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Shea 1: Hur länge sedan sen han var sjuk? Eller har han aldrig haft en njurbäckeninflammation? Du skriver att han fått sin första... Det låter jobbigt att vara inlagd och behöva få det intravenöst... vad får han för något? Tråkigt att du blev mottagen som "värsta hysteriska mamman"... det är klart att man blir orolig som förälder, speciellt som vi vet att våra små har lätt att bli sjuka och få njurbäckeninflammation. Jag tycker att det är självklart att du måste få kolla upp när du är orolig... sen får de väl tycka vad de vill, och gör det uppenbarligen också, men de bör vara nyanserade i sin kommunikation... det är ju jobbigt nog ändå!Vi har ju haft helt rena stickor samt normalt CRP. Odligen visade ändå klebsiella, resistent mot profylaxen och det mesta andra... har du fått reda på om er bakterie var resistent? Jag skickar massor med kramar iaf!
Pfyrix: tror inte att det var nålen i sig som var jobbig, hon hade fått EMLA-salva som bedövning. Hon tyckte att det var OK att få salvan, men sen satte de på stora plåster för att hålla salvan på plats. När dessa skulle av så gjorde det uppenbarligen väldigt ont, 4 stycken plåster skulle av. Hon skrek i högan sky redan när de höll på med första plåstret, och det blev inte bättre. Hon blev misstänksam mot sjuksyrran som höll på, så det räckte med att hon visade sig i dörren för att hon skulle bli orolig, och kom hon nära så började hon skrika eller gråta och ville inte bli hållen av henne. Situationen gled dom ur händerna redan innan nålarna skulle in... tydligen så är det svårare att hitta venen när hon skriker och är så där arg, så de försökte och försökte och höll på och leta ven och försöka sticka i båda armvecken och på båda handryggarna, utan att lyckas ett bra tag. Som sagt så tror jag inte att det var själva nålen som hade den effekten, utan allt runt omkring. Men jag tar med mig detta och försöker se till att det blir så bra som möjligt till MUCen istället... och delar med mig av kunskapen om hur det kan bli till er andra, så att ni är förberedda på det, och kan agera utifrån det. Om vi hade varit kvicktänkta så kanske vi hade kunnat be dom byta sjuksköterska, då kanske det hade gått mycket bättre. Vem vet?