Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Vår sötnos är dålig igen... igår hade hon 37,7, imorse 38,4 och på em hos läkaren 39,7. Alla angivelser örontemp. Stickan helt ren, CRP < 10. Det borde väl inte vara nån UVI... hoppas det iaf.
Vår sötnos är dålig igen... igår hade hon 37,7, imorse 38,4 och på em hos läkaren 39,7. Alla angivelser örontemp. Stickan helt ren, CRP < 10. Det borde väl inte vara nån UVI... hoppas det iaf.
Angeni: då är jag med :) Hoppas att det går bra med MUC... och att det blir bättre!
Sweetcarro: Roligt att han är glad och nöjd! Tråkigt med stoppet... Vet tyvärr inte något om stomin... hoppas att allt löser sig till det bästa! Hur gammal har han hunnit bli nu?
Kram
@sweetcarro: hoppas att det löser sig och att oron släpper snart!
____
Det blir en deflux!!! Jag är sååå glad... har läst igenom berättelser här på tråden om andra som blivit opererade, och det verkar så himla jobbigt att ligga inne i flera veckor med slangar och allt. Blev SÅ glad när de sa att det skulle vara en deflux, och inget annat! Nu får vi bara hoppas att den funkar, det är ju inte i alla fall som deflux är effektivt. Men det visar sig :) Så länge är jag glad :))) Vi fick inget datum idag, förhoppningsvis får vi det om nån vecka eller så.
Har ni tips på hur man bäst ska ta ett prov? Jag tycker inte att vi lyckas med påse, och just nu är inte mittstråleprov ett alternativ... hon vill bara gå och knatar iväg... fortfarande lite förvånad varje gång, det är bara nån vecka sen hon började släppa självmant, och efter efter en vurpa så blev det stopp på släppandet... men igår satte det igång igen, och det med besked! Fast även om hon inte släppte så var det svårt med burk, hon ville ju ändå gå, och då hade jag ju dessutom fokus på att se till att hon inte ramlade.
Så vi testar påse, MEN... antingen så lossnar den så att urinen kommer utanför påsen, eller så har hon inte kissat inom föreskriven tid, eller så bajsar hon innan jag hinner "vittja" och då måste provet kasseras... Har ni några bra tips?
Kram på er och ha det gott, allihopa! Hoppas att era små mår bra!