mia1980 skrev 2011-10-18 17:46:29 följande:
Problemet var i början att vi fick helt olika besked från läkarna som hade sett samma UL-bilder. Och så pågick det tills vi krävde att ha EN läkare som vi kunde ställa våra frågor till. Men innan vi hade vår "återträff" med honom så fick hon UVI och nu bara väntar vi utan besked på hur länge vi ska vänta till nästa undersökning.
En annan sak med mig själv är att jag kan inte ta "dubbla budskap", för att kunna hantera en situation så måste jag få veta allt från början men då vi fått olika svar på hur allvarligt det är (allt från helt ofarligt till väldigt allvarligt) gör att jag inte alls vet hur jag ska hantera det. Ren fakta är det bästa och det har jag redan bett om en gång, men sen förstår jag också att vissa saker måste mogna och väntas på, men då vill jag hellre veta vad det värsta som kan hända är så man är förberedd, då kan det ju liksom bara bli bättre.
Det har varit precis likadant för oss. Läkarna i K-d sa att ena njuren nog skulle behöva tas bort och i Gbg var det lugnt. Det har varit jättesvårt för mej också, för hur många gånger de än vill ta tillbaka det som först sades så finns det kvar i mitt bakhuvud iaf. Jag tror det är därför vår läkare i K-d inte hörde av sig om undersökningsresultaten som hon lovat (nu på senaste MAG-3´n), hon ville höra Göteborgs bedömning först. Hon räknade nog helt kallt med att Karlstads tolkning var felaktig (vilket den också var, enl. Göteborg)
För Hildings del är det så att hans kraftiga refluxer gör att det ser ut som om hö. njure helt saknar avrinning. Vätskan står ju kvar där, helt stilla, även efter diuretika. Karlstad tolkar det som om det är tvärstopp, medan Göteborg tolkar det som att njuren fungerar som den ska det är bara det att refluxerna hindrar vätskan från att rinna bort, det liksom simmar runt där som i en liten sjö. Det skrämmer mig lite ändå. Om vi blir godkända för Deflux, hur vet dom att det inte blir tvärstopp? (som de sa i somras att de var rädda för, han var inte godkänd för Deflux då)
Hur som helst så ska vi ner till Göteborg för att diskutera Deflux, men först väntar det "skojiga" inte) kissobservationen.