Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Känner mej förvirrad!
Nu ringde jourläkaren om provsvaret från i tisdags. Det provet visade samma bakterier, de som normalt finns på kroppen under förhuden och de ger INTE UVI enl. läkaren. Hon var alldeles övertygad om att han inte haft uvi. Jag ställde samma frågor som till sköterskan, men hon vidhöll att han haft en virusinfektion och inget annat. T.ex. att det "vände" på tredje dagens antibiotika var bara en tillfällighet. De röda blodkropparna var också en tillfällighet liksom de vita och nitriterna kom från de här normalbakterierna.
När jag frågade om Bactrimkuren (sista dos imorgon) så tyckte hon att jag väl kunde få ge Hilding den, men jag kunde lika gärna avsluta nu, det hade ingen betydelse. Hon vidhöll också att vår läkare inte heller trodde på uvi.
När jag frågade om det inte kunde vara svårt att se uvi-bakterierna i en odling med tanke på trimetoprimet så drog hon lite på det sådär "Jooo det kunde det kanske", men det var då rakt ingen UVI ändå.
Nu sitter jag här och känner mig jättedum... var han bara förkyld ? (Det där med magsjuka sa hon inget om nu, han hade varit förkyld istället)
Nu läste jag på 1177 sidan om CRP, och där står det:
"När det gäller bakterieinfektioner i en begränsad del av de övre luftvägarna, till exempel halsfluss eller bihåleinflammation, krävs en mycket kraftig infektion för att CRP ska stiga till över 50 milligram per liter.
Virusinfektioner, exempelvis vanliga förkylningar, ger för det mesta ingen höjning av CRP alls, eller endast liten. Däremot kan kraftiga virusinfektioner, som influensa, ibland ge ett CRP-värde över 50 milligram per liter."
(50 gäller för vuxna och för barn är det 25 står det längre upp, Hilding hade ju 25)
Han skulle alltså ha haft en kraftig virusinfektion/influensa utan några symtom på det alls????
Nej, det där stämmer verkligen inte!!!