• Virga

Reflux i urinvägar, njurproblem osv........

BlissedPoppy!  Har ingen erfarenhet ang omskärelse vad gäller min son då han håller sig frisk (peppar peppar). Men det låter faktiskt klokt. Annars man hade struntat i omkärelsena i de muslimska länder. Det har ju  till och med blivit en del av religion men syftet från början är just att man skall undvika infektionerna där nere. I de länderna är som regel varmt och ofta brist på hygien. Så jag tror att det är en klok förslag.

• Virga

Har inte orkat skriva sista tiden. Har läst vad ni har skrivit och bara tänkt på er.

Mimamima! Det är ju HELT UNDERBART att Lina är frisk och mår så bra! Kan tänka mig vilken lättnad för dig och din familj! Jag blir varenda gång jätteglad och lite (pytelite) avis (positivt) när någons barn blir friskt, mår bra, slipper profylax osv.

Kattis! Visst jag håller tummarna att Furadantin skall funka som profylax! Det räcker med det ni har redan genomgått...

Vi har det som vanligt. Förkylning har nästan gått över och det blev inget annat mer än bara snuva och hosta. Skönt.
    Varit på cystometri igår. Julius är underbar. Alltså han är bara underbar. Han har legat lugnt och stilla och var helt avslappnad under hela undersökningstid. Han har inte sagt ett pip, han har inte ens börjat gnälla att han vill upp eller så, han till och med har försökt att prata med personalen och var helt nöjd med allt. Så skall det vara! Personalen där är helt fantastiskt så jag tror att grunden att varenda gång går så bra på cystometrin ligger i dem människorna som kan ta hand om såna där småttingar på så underbart bra sätt!

Annars är det som vanligt: RIK var 3:e timme. Blåsinstillationer morgon/kväll, profylax på kvällen, laxerande på förmiddag. Och dagarna gå blixtsnabbt morgon -kväll, morgon-kväll, morgon-kväll........

Skönt att dagarna är så ljusa och långa. Och varma som idag.
    Kramar alla!

• Virga

Galnevale! Hur länge sen tjejen legat på sjukus och har hon fått antibiotika? Om ja, hur länge sen ni har avslutat kuren? Om hon inte fått antibiotika alls då hade jag velat göra åtminstone urinsticka på henne och eventuellt odling också. Njurvärdena (blodprov) skulle jag också velat göra för att se hur njurarna mår. Särskild om ni vet att tjejen är tålig. Hur gammal är hon?

• Virga
    Januaritjej skrev 2010-03-31 22:05:05 följande:
    Hej på er! Jag har en dotter på 7 månader som fick sin första UVI i november och har efter det haft 2 till. Vi gjorde Mucg i januari och det visade att hon har reflux. Läkaren sa att hon låg mellan grad II och III, så ärendet skickades vidare till Uppsala för bedömning och för ca 3 veckor sen fick vi veta att det iaf inte blir någon operation och att vi kunde sluta ge henne Furadantin, som vi gett sen januari, det tog en vecka så fick hon sin tredje UVI. Nu ger vi henne furadantin igen och det är inte särskilt populärt. Vi krossar tabletterna och löser det i äppeldryck och sen får vi ge henne med sked, men hon har lärt sig att spotta ut det, är det någon som har tips på hur vi kan göra istället?
    Har skrivit tidigare i trådet om min erfarenhet vad gäller Furadantin givning. Sista gången inte så jättelängesen. Gå tillbaka lite så hittar du säkert :)
    pepparkakan skrev 2010-04-03 22:01:17 följande:
    NEEEEEEJ. Lillkillen har UVI!. Får prova Bactrim i 7 dagar sedan Furadantin igen. FAN FAN FAN FAN. Han är liksom extra känslig med både reflux på bägge sidor och förträngning uppe vid ena njuren. Jag är jätteorolig, dels för inf i sig och att njurarna tar skada menockså på resistensutvecklingen hos alla de satans bakterierna som de små blir sjuka av.
     Nejjjjjj men fy vad jobbigt! Hoppas killen mår bättre nu! Det är så typiskt med storhelger och UVI:er.... Trist men sant.
  • Virga

Hur är läget där ute? Min lillkillen är konstig. Är lite varm men ingen feber och gnällig och arg och trött... Och jag är trött med. Och ont i huvudet med. Åh!
    Hoppas det är bara ny virus. Hostar gör han också i hela 6 veckor. Läkaren tyckte det var inget alvarligt. Vill tro honom. Återstår bara vänta och se.
    Kramar till alla! Hoppas allt väl med er.{#lang_emotions_nalle}

• Virga

Anna!

Stor kram! Känner mig så väl igen i allt du skrev. {#lang_emotions_frown} Känner mig helt slut och deprimerad. Känns att allt har gått åt skogen. Stundvis är helt svart och hopplöst. Besvikelse blandar sig med ilska vilket känns skitjobbigt. Börjar inse att jag måste göra nåt åt det annars blir det inget bra...
    Känner mig psykiskt slutkörd. Skall jag berätta det på BVC eller hur man kan få hjälp? Jag jobbar inte än. Tänkte börja i september.

• Virga

Anna! Har varit på BVC i veckan med Julius (väga/mäta) då han går inte så mycket upp i vikt. Är smal och lång som en orm. Och har berättat för sköterskan om situationen. Hon verkar bara väntat tills jag bara säger ifrån själv då hon vet ju hur vi haft det från själva början. Hon erbjöd kurator till mig redan i sommras men då tyckte jag inte alls att jag behöver. Hon återkommer nästa vecka angående det. Ser verkligen  fram emot det. Vill absolut inte vänta längre.

• Virga

Anna! Hoppas jag med. Bara tanken att äntligen bli lyssnad och förstådd  ger mig krafter. Julius iofs trillar inte ur kurvan , men de vill inte släppa oss från synfältet :) Kram tilbax!

• Virga

Anna! Helt underbart! Det är som ett stort plåster på såret eller hur?
    Jag måste erkänna att min Julius är fortfarande inte försäkrad och det känns urdåligt {#lang_emotions_frown}. För ett år sedan vi har fått avslag från Trygg Hansa och sen dess har det bara blivit så jag har inte ens försökt. Skall ta mig i kragen och försöka göra det genom facket. Han växer och blir större så åtminstone olycksfallförsäkring är mer än nödvändig...

Distrikts ssk har inte hört av sig ang kurator eller psykolog men jag hoppas hon gör det snart. Jag mår ingen vidare. Och idag av ren slump hittade jag en document i dator som min man fortfarande håller på att skriva och fyller i då och då. Det handlar om... hans död {#lang_emotions_cry}............... Han har också jättejobbigt men säger inte ifrån!!! Han skriver att om det skulle finnas ett sätt att dö snabbt och osmärtsamt så skulle han utan stora funderingar välja det här och nu. Han är trött på allt och vill inte belasta mig...... Och att visst han tycker synd om Julius om han(min man) skulle välja dö nu, men han(Julius) är så pass liten att han kommer inte minnas nåt av det.Det känns läskigt och jag går hela dagen med klump i magen..........

• Virga

Galnevale!  Håller till 200%med tjejer. Lämna provet! Och som Kattis tipsar så köp hem stickor på apoteket. Jag har också sådana hemma och tar prov varenda gång ungen är febrig eller verkar inte mår bra. Det är INGET KUL att gå runt hemma och känna sig nojig...
    Kramar till alla! {#lang_emotions_nalle}{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........