Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Har ni matchande sängkläder i er säng?

Jag älskar att bädda enhetligt och snyggt, nu har vi ex;

Blå/vitt-rutigt påslakan
    Vitt lakan
    Blå/vit-rutiga örngott
    Beige örngott
    Vita örngott

Jag slås ofta av hur sjabbiga sängar folk har....påslakanen är urtvättade, har fula mönster osv. Lakan, påslakan + örngott matchar inte...

Prioriterar ni en snygg, fräsch säng?

• Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?
  • enlitenbitkaka
    isisisis skrev 2010-01-12 18:06:39 följande:
    Ja.Det var 20 år sedan jag inte hade råd att ha matchande lakan!
    Spelar ingen roll hur lite pengar jag har haft, har alltid matchande sängkläder....sängen ska ju vara en fristad, där man slapparna av, sjunker ner och myser. Ingen sunkhörna...
  • enlitenbitkaka
    SaraLisa skrev 2010-01-12 18:44:14 följande:
    Vilken rolig tråd!  Jo vi har matchat, men inte alltid exakt lika, dvs två av örngotten passar med påslakanet och två är udda men lika varandra och ton i ton med de andra. Även våra gäster får matchade om de är två som sover över i samma rum bäddar jag lika åt båda. Sara
    Så har vi med. Vi har åtta stycken kuddar i sängen och två av dem matchar alltid påslakanet sen är resten vita, ljusrosa eller beige. + överkast som matchar...när vi har de beige kuddarna i sängen har vi brun/beige överkast. Har vi mest vita och rosa är det vitt överkast som gäller.
  • enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2010-01-12 22:08:28 följande:
    Ooh, jag har minst 10 påslakanset och älskar att byta - det är en så härlig känsla att gå och lägga sig i nystylad, ren säng! Vi har även ett jättefint dubbelsidigt överkast med matchande kuddar (+ andra "bäddningskuddar") från Grandfoulard.
    Härligt :) En fin säng är verkligen vardagslyx!
  • enlitenbitkaka
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2010-01-18 21:44:35 följande:
    vad menar ni med lyxiga sängkläder? vad är lyxigt för er?
    För mig behöver det inte vara dyrt, just efsm att jag som student inte har råd. När jag däremot HAR råd blir det mycket Lexington.
Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?