Inlägg från: Emster |Visa alla inlägg
  • Emster

Har ni matchande sängkläder i er säng?

Vi har alltid helt omaka, vansinningt fula och urtvättade sängkläder, jag tycker det är så sköööönt när de blir så där mjuka av att ha tvättats en miljon gånger! Som tur är behöver dock ingen annan se det, eftersom vi fäller upp sängen mot väggen på dagarna.

Förut såg jag till att ha ett överkast att slänga över om det kom nån på besök.

• Emster

Kanske ska tillägga att vi har RENA sängkläder även om de är omaka, det är alltså inte ofräscht i vår säng, bara fult!{#lang_emotions_wink}

• Emster

Svarade bland de första i tråden om att vi har omatchade sängkläder jämt, och när jag sen skulle krypa i säng tänkte jag att jag skulle testa att matcha istället! Kanske skulle det kännas trevligare?

Men nu när det var dags att byta sängkläder igen (byter ca 1 gång i veckan) så insåg jag en anledning till att jag inte kommer att fortsätta matcha sängkläder:

Min man jobbar ofta natt, så nu när jag sovit sex nätter i mina sängkläder har han bara sovit två nätter i sina! Då byter jag bara mitt påslakan, mina örngott och vårt gemensamma underlakan, för inte sjutton tänker jag byta och tvätta sängkläder som bara sovits i två nätter.

Så då blev det omaka igen! (Men jag sover lika gott ändå!)

Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?