Dålig lukt i kylskåp?!
Som rubriken lyder. Hur får jag bort lukten??
Har provat det mesta, skurat med såpa, haft en mugg ättika stående ett dygn..
Jag står inte ut!
Som rubriken lyder. Hur får jag bort lukten??
Har provat det mesta, skurat med såpa, haft en mugg ättika stående ett dygn..
Jag står inte ut!
Kolla så hålet längst in inte är igentäppt, det kan orsaka lukt.
dom där städ tanterna på tv delade ju på en citron och la in, kanske värt att testa! glöm inte att ta bort den efter någon dag bara, annars kanske det luktar mer
Dela en lök och ställ in i kylen... Brukar funka för mig
Fortsätt med ättikan. Ta koncentrerad eller lite utspädd ättika och häll på disktrasan och torka sedan med den på alla ytor. Funkade jättebra när jag åkt utomlands i 14 dar och råkat stänga av kylen. Det luktade inte gott när jag kom hem , men efter ättikstorkning så var det ok.
En liten burk med kaffe...brukar jag ha i "sop-skåpet" då det luktar illa.. =) Det drar åt sig all äcklig lukt.
Ett annat tips jag fått är grill kol...lägga nån bit i blöj hinken...det funka faktigt! =)
...så funkar säkert i kylskåpet med! =)
är du gravid? :p
en tips som jag själv använder (ur rent hus) en stor citron dela o ställ den i kylskåpet,fungerar perfekt,varje gång luktar citron när man öppnar kylskåpet o all lukt försvinner.prova ska du se
jag trodde inte på det,men funkarrrr
Städa kylskåpet och lägg en dagstidning i kylen.
Tack för alla tips.. Har dock både städat och haft kyskåpet fullt med både citron och ättika..
Får prova kaffe och koltisen.
Kommer ni på ngt mer så skriv gärna!
Har du koll på avloppet/evakueringsslangen där avfrostningsvattnet ska rinna?
är du gravid?=)
inte gravid o sambon känner lukten :) imorn blir det skura, nu är det läggdags ;)
jag funderade på vart vattnet egentligen tar vägen :)
Jag har hittat mitt...en mozzarellaförpackning som klämt el så o vätskan runnit ur...o
den o osten luktade apa... Skurat med diskmedelsvatten o med ättiksvatten o delat citron o lagt in....
Dock lite orolig för längst ner o mot frysen var det lite is...