• carro 81

    Snabb enkel vardagsmat?

    Vill gärna ha tips på vardagsmat som går snabbt och enkelt att laga. Känns som jag har kört fast och gör samma maträtter hela tiden. Sambon jobbar länge så jag är alltid själv med båda barnen hemma så det måste gå snabbt att tillaga. Gärna grytor och mat som sköter sig själv i ugnen, sådant gillar vi. Och gärna fiskrecept men alla tips är välkomna.

  • Svar på tråden Snabb enkel vardagsmat?
  • hemlig02

    Min nya favorit är laxfilé. Hur smidigt som helst! Bara att krydda, slänga i en form och in i ugnen. Potatis eller ris och en sås och sallad  till. Mums!!

  • carro 81
    hemlig02 skrev 2010-01-12 20:20:23 följande:
    Min nya favorit är laxfilé. Hur smidigt som helst! Bara att krydda, slänga i en form och in i ugnen. Potatis eller ris och en sås och sallad  till. Mums!!
    Ja det är ju nyttigt också, skönt med sådant som inte kräver så mycket ansträngning.  Tack för dina svar.

    Har någon fler tips kanske?
  • Eisa

    Blanda tonfisk, ris, majskorn, creme fraiche och peppar.

    Skitgod röra!

    Billig snabb mat är underskattad i godhet.

  • Eisa
    hemlig02 skrev 2010-01-12 20:20:23 följande:
    Min nya favorit är laxfilé. Hur smidigt som helst! Bara att krydda, slänga i en form och in i ugnen. Potatis eller ris och en sås och sallad  till. Mums!!
    Haha det där tyckte jag var avancerat för att göra när man kommer hem kl 17 och båda är döhungriga!
  • carro 81
    Eisa skrev 2010-01-12 21:19:57 följande:
    Blanda tonfisk, ris, majskorn, creme fraiche och peppar.Skitgod röra! Billig snabb mat är underskattad i godhet.
    Ja det verkar ju superenkelt och bra när man har bråttom. Låter gott också så det måste testas, tackar!
  • hemlig02
    Eisa skrev 2010-01-12 21:21:14 följande:
    Haha det där tyckte jag var avancerat för att göra när man kommer hem kl 17 och båda är döhungriga!
    Så har jag oxå alltid tänkt innan jag gjorde det en vanlig vardagskväll. Supersnabbt  och enkelt gick det!
  • Pyttismamman

    Vanlig köpt pyttipanna har vi börjat steka i ugnen istället för istekpannan. Det blir mycket godare (inte så flottigt) och så sköter det sig själv.
    In med pytten på en plåt med bakplåtspapper, gå och lek eller gör något annat rolig, kom tillbaka efter 20 minuter och ta ut plåten ur ugnen och ät.

  • HemmaHosSofi

    Kycklingfilé i små bitar steks i lite smör. I med lök, morötter, champinjoner och bryn lite snabbt.
    Häll på lagalätt och tillsätt lite soya för att få fin färg.
    Servera med ris och färsk tomat t ex.


    Joline 080219 ♥ Mini bf 100215 hemmahossofi.blogspot.com/
Svar på tråden Snabb enkel vardagsmat?