• mrs jones

levaxin?

nu behöver jag hjälp. min gyn har talat in på min telefonsvarare idag att mina värden ligger i övre normalkanten och han tror att jag behöver lite levaxin för att nli gravid. jag vet att det handlar om slöldkörtlen. men vad händer nu???? ni som vet berätta

• Svar på tråden levaxin?
  • Pimpinellan

TSH ska ligga under 3 och helst under 2 om man vill ha barn. Att du får Levaxin är bara bra allså,men det kan vara svårt att ställa in dosen i början så du bör kolla värdet ganska ofta tills TSH ligger bra.

• strumpa

Jag hade TSH värde på 15 och min läkare vill få mig under 2. Började med att äta 0,025 Levaxin och har nu fått höja dosen till 0,05. Jag kommer troligtvis få höja igen. Jag lämnar blodprov var 3-4 vecka, vilket jag inte tycker är speciellt roligt.

• Jejk

Jag äter levaxin, min ämnensomsättning var först för hög efter förlossningen sen nu har den blivit för låg. Min läkare säger att jag måste äta det resten av ivet. tar prover varannan vecka.

• helena29
    strumpa skrev 2010-03-21 16:40:26 följande:
    Jag hade TSH värde på 15 och min läkare vill få mig under 2. Började med att äta 0,025 Levaxin och har nu fått höja dosen till 0,05. Jag kommer troligtvis få höja igen. Jag lämnar blodprov var 3-4 vecka, vilket jag inte tycker är speciellt roligt.
    Får du samtidigt försöka bli gravid? eller måste dina värden stabiliseras innan du ens får försöka?
  • pållan

helena29, jag har skrivit i en annan tråd också - men ville förtydliga. MIn läkare sa att upp till 4,0 är det inget problem att försöka bli gravid. Med högre värden får man avgöra från fall till fall. 

Svar på tråden levaxin?