Mrs CkE skrev 2010-01-13 00:14:03 följande:
Tunn olja, kan man använda barnolja då? *noll koll*
jag använder ofta jojobaolja, men dermanords barnolja har det blivit nu när jag smöjer sonen som också är torr på kroppen. Den är inte lika tunn, men den förvinner in i huden nu på vintern så det gör inget.
Barnängens olja är det en jäkla mass konstigt i som lägger sig som en hinna, däremot hade vi glömt min neccesär på vår semester i dec och jag fick skrapa ihop nåt på en ica. Såg då att liberos barnolja innehåller bara naturliga ingredienser, så den använde jag i ansiktet för jag använder INTE krämer med mineraloljor i vilket baa finns på såna butiker...
Men man behöver inte mycket olja, ta lite när man klivit ur duschen ex så kan man smörja in det tillsammans med lite vatten man har kvar i ansiktet... oljan glider lättare då och man får man både fukten och oljan i hyn istället för att först torka bort vattnen...
Hälsokost har oljor, gå dit och fråga om du inte vill gå till en salong och få råd. Säg att du vill ha produkter med naturliga oljor, ej mineralolja.
Vaselin eller lypsyl är ett exempel på detgrejor med mineraloljor, du är mjuk om läpparna tills det är borta och då är du lika torr igen... naturliga oljor går in i huden och håller det mjukt även när det torkat på ytan...
Ska bli spännande att se om din hy blir bättre, men i början kan det bli ett jäkla smörjande innan huden är mättad...