• PCOskruttan

När man gett allt och fått skit..

Är det bara jag som tycker att det verkar väldigt drastiskt att flytta isär för en stor konflikt mellan barnens skull?

Vad det än är som har sagts (vid ett enda tillfälle?) måste barnen väl må bäst av att man reder ut det?

• PCOskruttan
    bellzan skrev 2010-02-26 10:52:31 följande:
    Nu vet vi inte exakt vad som hände mellan dom två, eller hur? Ens eget barn går alltid före, och det kan va att denna systern sa mycket grymma o elaka saker och kanske även gjorde saker? Det vet vi ju inte..hur som helst mår dom inte bra av det här, och vad går före? Ens eget barn eller andras? Visst att hon varit bonusmamma till denna tjejen.. men gränser måste finnas! Jag antar att denna tjejen hon varit bonusmamma till e lika gammal som mig, eftersom att hon snart e myndig.. och Sju år yngre syster.. Det skiljer 8 år på mig och min lillebror. Då vore det som att jag skulle hoppa på en oskyldig 9 åring??(ifs snart 10 år).. NEJ det är inget annat än FEL!! Sätter man inte upp gränser slutar det med att allt fler folk kommer förlora respekten för yngre som äldre. Funkar inte relationen mellan två halvsyskon är det kanske inte lätt att bo under samma tak? Till slut blir man helt enkelt trött på det. Det där med att reda ut det..Det är svårare kanske att reda ut saker och ting mellan två med så pass åldersskillnad? Försöka duger alltid, så klart. Men är ett litet barn rädd, så är den. Det sitter kvar länge kan jag tala om! Dessutom skulle ingen normal i min ålder ge sig på en så yngre! Eller sitt halvsyskon överhuvudtaget?! :S Även om man inte är helt biologiska syskon, borde man ändå va schyssta mot varandra o visa varandra respekt. Tycker jag. Nä så du har gjort helt rätt, det är upp till ditt barn att välja när hon kan ta det valet, om hon vill träffa sin syster eller inte!
    Nej vi vet inte vad som hände och det var därför jag undrade om det handlade om vid bara ett enda tillfälle.

Och vad som än har hänt måste man ju prata om det och reda ut det, annars kommer ju lilltjejen fortsätta vara rädd och den stora tjejen fortsätta bete sig sådär.

Svar på tråden När man gett allt och fått skit..