Förort till Göteborg
Jag skulle personligen ALDRIG flytta till Hjällbo, Hammarkullen, Bergsjön, Kortedala, Angered.
Då hade jag hellre valt Mölndal, Billdal eller Kungsbacka!
Jag skulle personligen ALDRIG flytta till Hjällbo, Hammarkullen, Bergsjön, Kortedala, Angered.
Då hade jag hellre valt Mölndal, Billdal eller Kungsbacka!
Ja, Kungsbacka är jättebra, finns gott om affärer, bra kommunikationer, fina omgivningar! Ta en titt där!
Vi bor i Ytterby! Trivs hur bra som helst!
Tillhör Kungälvs kommun men ligger väster om E6:an. Tåget till Gbg tar 17 min. och går en gång i halvtimmen eller en gång i timmen beroende på när man åker. (Ytterby är ganska litet så det tar nog max 20 min att gå till tåget överalltifrån).
Med bil tar det 20-30 min till Gbg, max 10 min till Kungälv och ca 20 min. till Marstrand.
Här finns inga butiker men vc/mvc/bvc, öppen förskola, apotek, 0-9 skola, bibliotek, stormarknad, några pizzerior och lite andra småaffärer.
Lycka till med husletandet!
Jag bor i Gråbo o trivs bra. Vi fick barn o ville flytta från frölunda där vi hyrde lgh i 1 år. Köpte radhus här ute o vi trivs utomordentligt bra. Hela området vimlar av barnfamiljer, så barnen kommer alltid att ha ngn i krkarna som vill leka... Brötet som finns här är väl några ungdomar som stör nattefriden på helgerna vid centrum. Så köp inte hus i centrum.
Pendlingen in till Gbg är bra o det är ok att pendla in med bil även under rusningstrafiken om man kör gråbovägen.
Husen här är billigare än att bo söder om Gbg. Skogen är nära...