• JLL

Förort till Göteborg

Partille är inte bonnigt. Fin natur, nära till Gbg, allt du behöver finns på nya Allum - Partillle har det mesta. Lerum och Floda däremot, där känns det att du är lite längre bort. Huspriserna är å andra sidan lägre och det går snabbt att komma in till stan om man har bil (eller om man tar pendeltåget). Du slipper dessutom att bo på
    "fel" sida tunneln (jag tänker på trafiken när du ska pendla), som Kungälv är.
  • JLL
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-13 17:47:43 följande:
    Jag tänker också på det, alltså att jag inte vill bo på fel sida med tanke på trafiken. Sen är det också viktigt för oss att området är barnvänligt och bra, dvs inte mycket kriminalitet och så.Vi har tittat på hus i Partille, Gråbo och Floda. Hus i Gråbo och Floda är något  billigare än Partille. Jag tror att det tar 20 min. med bil
    Gråbo är det brötigaste delen av Lerum (t.ex. brann högstadieskolan ner där för något år sedan). Floda är mycket lugnare. Jag bor i Gbg och jobbar i Floda och pendlar med tåg åt det hållet varje dag. Visst kommer det vara lite tajt i rusningstrafik precis vid avfarten till Tingstadstunneln i rusningstrafik om du åker bil Floda - Gbg, men det är inte lika illa som om du ska över/under älven.
  • JLL
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-13 19:56:39 följande:
    Ja, jag har läst lite i Lerumstidning om såväl Gråbo och Floda, även Stenkullen att det hade brunnit i en kulturskola där. Även att det finns droger i Lerum och runt omkring. Samma om Ale kommun. Det verkar hända saker överallt därför är jag lite förvirrad. Vet inte var vi ska flytta.
    Stenkullen är lugnt, vad jag vet. Sedan tror jag tyvärr att man kan få tag i droger i alla kommuner i närheten av Gbg (Partille, Ale, Mölndal, Lerum, Härryda). Så länge man inte bor på torget i kommunens centrum är det säkert lugnt ur boendehänsyn. Jag slår ett slag för Partille eller Lerum (Floda) jag.
  • JLL
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-14 20:08:09 följande:
    något som vet något område i partille som är bra?
    Min åsikt: Alla områden är "bra" utom de runt själva Partille Centrum. (Björndammen och Valhamra Torg hade jag inte valt att bo i heller.)
Svar på tråden Förort till Göteborg