Inlägg från: Anonym (Göteborgare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Göteborgare)

Förort till Göteborg

Kungsbacka och Onsala är jättefina tycker jag, gillar också Billdal/Hovås/Askim. Jonsered/Kåhög/Partille är också fint  och lite närmare Gbg än Lerum/Floda. Sedan gillar jag också Torslanda.

Skulle däremot aldrig flytta till Ale kommun eller områdena nordost om Gbg (Angered, Hjällbo, Lövgärdet etc).

• Anonym (Göteborgare)
    Anonym skrev 2010-01-30 19:48:29 följande:
    Varför inte? Jag bodde i centrala Gbg förut, men har nu bott i Ale i lite mer än ett år. Stormtrivs!! Det är lugnt och skönt, men ändå finns det mesta man behöver på Ale torg; att ta sig in till Gbg tar runt 20 min och då slipper man ju tunneln också.Ts; skulle absolut tipsa om Ale. Här är toppen och ännu bättre blir det när nya 45:an är klar + ny järnväg med pendeltåg. Kommer inte ta mer än en kvart till centrala Gbg.
    Jag får ångest av Surte, Bohus, Nol, Älvängen... Har varit där en hel del eftersom jag har kompisar där, men drar en suck av lättnad varje gång jag åker därifrån. Tycker det är sååå tråkiga och deprimerande områden, fast naturen är fin och allt. Men jag vet att Ale kommun satsar rätt rejält på sina invånare med mkt resurser på förskola och skola, där finns fina hus till bra priser nära Gbg. Det hjälps inte för min del, jag får panik av hela Götaälv-dalen, vet inte om det är för att det ligger precis vid älvkanten eller...
Svar på tråden Förort till Göteborg