Inlägg från: Anonym (oxå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oxå)

Förort till Göteborg

Däremot är väl Kållered och Lindome som ligger i Mölndals kommun mindre roliga har jag hört. är själv inflyttad och letar oxå.

• Anonym (oxå)

Generellt är väl  allt åt syd och sydväst bättre än nord nordost. Österut är väl Mönlycke säkraste placeringen. Mkt bättre rykte än Landvetter. Öjersjö är fint och dyrt men man kan hitta radhus och renoveringsobjekt. Tänk på att köpa där huset ökar i värde och inte tvärtom. Gråbo skulle jag nog inte satsa på.

• Anonym (oxå)
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-14 11:12:06 följande:
    ok, hade du satsat på Lerum överhuvudtaget? eller Ale kommun?
    Lerum ja - Ale definitivt inte!
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-14 11:16:53 följande:
    Har aldrig hört att Landvetter har dåligt rykte...
    Nej, det skrev jag inte - jag skrev att jag som inflyttad har hört mkt mer väl om Mölnlycke, Öjersjö än om Landvetter. Men allt är ju så relativt. Men som sagt - jag är oxå inflyttad och går på de intryck jag fått.
  • Anonym (oxå)

annahl77: jag tror säkert att man trivs överallt. Jag har bott i gamlestan (i hyres) och trivts. Är inflyttad sen några år. MEN om jag ska placera mina penghar  i ett dyrt hus vill jag veta att jag får igen pengarna om jag skulle bli tvungen att sälja. Krasst. Visst. Men jag törs inte placera fel. Men jag är avis på er skidbacke däruppe!

• Anonym (oxå)

Vi har nu satsat på Sisjön!

• Anonym (oxå)

Det är säkert hur gemytligt som helst men om ts ska köpa hus måste man ju se det som en placering av pengar och då vill man ju inte kaske pengarna i sjön eller hur? Realist snararre än rasistl Jag skulle inte välja Torslanda heller för den delen.

Svar på tråden Förort till Göteborg