• MalinZetterlund

Jag gillar inte hans tjejkompis

Min pojkvän har känt en tjej i flera år. Det är egentligen ett ex till honom men numera är de vänner säger han. Hon har sovit över hos honom trots att hon har pojkvän.. Hon bor i en annan stad. Jag sa att jag inte gillade deras kontakt lite för han har likosm lite försökt gjort mig svartsjukk med henne också har jag känt....

Han sa till mig vid ett tillfälle att säga upp kontakten men istället har han fortsatt och ha delvis smygkontakt med henne.... Hon skickade sms om att de ska ses. Jag blev väldigt besviken och tanken slog mig att de kanske skulle träffas i smyg. Inte så att jag tror att han skulle vara otrogen men det är själva smusslandet som stör mig. Varför kan han inte vara rak? Detta har gjort att jag tappat lite tillit för honom, vad smyger han om mer?  Han har bett om ursäkt för detta men jag känner mig ändå besviken och stör mig nu ännu mer på deras kontakt, även om den så är oskyldig.

Jag tycker situationen är lite jobbig. Vad tycker ni när ni läser detta? Hur skulle ni agerat i min sits?

• Svar på tråden Jag gillar inte hans tjejkompis
  • Anonym

Han smyger väl för att du inte gillar hans tjejkompis.

• MalinZetterlund

Visserligen men han kan ändå vara ärlig. Jag sa också att ag tyckte det va ok om vi träffades alla.. Men det förslaget gillade han först inte. Han ville absolut träffa henne själv. Men nu har han ändrat sig..  Tycker det är lite konstigt varför man inte kan träffas alla 3

• Anonym (samma sits)
    jag sitter i nästa lika sits som dig... min pojkvän hade en bästa tjejkompis som var som hans "syster" enligt han själv... i 2 år så var dom riktigt bra kompisar tills jag fick reda på att de hade sex bara nån vecka innan vi träffades. (de jag vart besviken på var att han ljög att dom aldrig hade tagit i varandra) så jag blev arg. Då slutade han att ha kontakt med henne, trodde jag i alla fall... tills jag en gång kom över hans trafikspecifikation.... de va mycket smygsamtal och sms till henne, och 6 tjejer till!!

Nu har han inte någon kontakt med denna tjej... tror jag i alla fall.. de har också träffats i smyg bakom min rygg men tror inte att de gjort någonting med varandra.

Jag vet inte riktigt vad man ska göra, kanske bara tolerera de, men de är inte så jävla enkelt :(
  • missCia

Åh, vad jag känner igen det där!

Hade sådana starka misstankar om att min sambo skulle gå över gränsen vad gäller flörtande mm med sitt ex. Han har också försökt göra mig svartsjuk med henne. Och bara det kan jag inte förstå. Varför vill man att någon man älskar ska ha dessa jobbiga känslor...?
    Har frågat honom många gånger, men han säger att dom har en starkt relation på grund av allt hon var med om när dom var tillsammans. 
    Han säger även att han vänder sig till henne när han behöver få bekräftelse. Något som jag kanske har varit dålig på de senaste åren, eftersom jag bara gav och gav och fick aldrig något tillbaka.

När vi igår hade ett samtal om deras relation, så kände jag direkt att han dolde något när han förnekade allt från flirtiga mail till sex.

Den otäcka känslan av svartsjuka gick så långt, så jag kollade i hans mail. Något som jag trodde att jag ALDRIG skulle göra.
    Där fanns hur många mail som helst skrivna mellan dom, och jag lovade mig själv att bara ögna igenom ett som hastigast... Det började med Älskling, älskling! och avslutades med en ingående beskrivning om en dröm hon hade haft om dom, där dom älskade (obs, inte ens "hade sex"...) i ett hus vid havet och hon kände sig så älskad och bekräftad...

Kunde inte läsa fler mail, även om jag både vill och inte ville. Känner mig äcklad...

Vad jag ska göra nu vet jag inte... Konfrontera honom? Givetvis, på något sätt så...

Sorry, behövde bara skriva av mig lite märkte jag... :-/

• MalinZetterlund

missCia: Blääää Jag tycker du ska lämna relationen faktiskt. Hade jag fått bevis för sådant så skulle jag göra slut.  Stackars dig! Jag skulle inte kunnat hållt mig, utan bara sagt som det var att jag läst mailen.

Han säger också emot sig själv... Första gången presenterade han henne som ett ex... Nu säger han att de inte alls varit ex, inte ens kysst varandra. Om man inte ens kysst varandra, så har man väl inte varit ex? Jag får dessutom inte vara kompis med något av mina ex, för känslor kan så lätt blossa upp!!! Hör på den

Jag har ändå satt hårt mot hårt nu. Ska börja umgås med killar jag me...

• Anonym (samma sits)

det tycker jag verkligen att du ska göra!!

• MalinZetterlund

Det ska faktiskt bli intressant hur han reagerar på det Han påstår sig inte alls vara svartsjuk men orsaken är väl att han aldrig haft orsak att vara svartis..

• Anonym (kossan)

Mitt ex hade många tjejkompisar som han umgicks med. Men gränsen för mig gick när han skulle sova över hos dem och jag absolut inte var välkommen, han fick för sig att de skulle sova över hos honom och då fick jag absolut inte vara där för hon gillade inte tjejer??? Haha! Vilket rikspucko jag var!

Om andra tjejkompisar han hade som jag kände att jag inte fick kontakt med sa han: De gillar inte när jag skaffar flickvänner...
    När jag sedan ringde dem för att fråga sa de att det absolut inte var så! Man kan ju undra vad han hade sagt att jag tyckte om dem eftersom de var så avståndstagande.

I början hade jag inget emot några av hans kompisar men med tiden började det hända så mycket konstigt.
    Jag fick inte följa med till en fest i en annan stad för de skulle bara vara grabbar men så hade våra gemensamma tjejkompisar varit där hela kvällen!?
    En av hans tjejkompisar "varnade" mig för att han stötte på henne hela tiden osv...
    Jag visst ju inte vad jag skulle tro till slut.

Till slut var han otrogen. Inte ett dugg oväntat kanske. Det värsta av allt är väl att jag låste upp dörren åt dem, han och hans tjejkompisar, så att de skulle kunna ha efterfest...
    Jag klädde på mig mitt i natten, åkte dit och låste upp och åkte sedan hem och sov igen...

Med mannen jag är gift med idag är det så annorlunda. Alla hans kvinnliga vänner är också mina vänner, det har itne varit några som helst problem åt något håll! Precis som det ska vara när det inte finns något att dölja.

Förlåt, detta blev långt men det bara rann ur mig

• Anonym (Shrimpz)

Har lite av samma svartsjukedilemma jag med. Min pojkvän är 34 och jobbar med en tjej som blir 22 i sommar. Sen att hon faktiskt ser bra ut och är singel stör mig också. De jobbar på en gymnasieskola tillsammans med två andra i samma grupp.

Jag har faktiskt pratat med honom om min svartsjuka, men han verkar inte förstå. Har kollat hans mobil ett antal gånger men hittar bara en massa sms från mig till honom och från honom till mig.

Han säger att visst, hon är väl snygg, men inte särskilt trevlig. Ganska ytlig, storrökare, alldeles för ung och dessutom har hon en helt annan livsstil än han. Fattar inte vad han ser hos mig, 162 cm lång, 114 kg tung, 30 år med ett barn. Något har jag ju, annars skulle han väl inte hängt kvar hos mig. Är inget partylejon som jag var i mina yngre dagar. Men jag får tro på hans ord. Han har ju kommit att bli en ypperlig bonuspappa till min dotter och vi fungerar som en familj.

• missCia

Malin: Jag tycker det är helt rätt att du har killkompisar. Det måste man ju ha!
    Och du ska inte behöva gå och känna dåligt samvete eller hela tiden tänka på vad han ska säga, bara för att du träffar dina kompisar, killar som tjejer.
    Så ta upp kontakten med dina killkompisar igen!
    Men försök att inte ge för mycket utlopp för dom känslorna du har, vad gäller "jag kan minsann jag också" eller ja...hoppas du förstår vad jag menar...
    Risken är att ni båda åker in i någon sort ond spiral och försöker få den andre svartsjuk, och det kan vara svårt att ta sig ur den...

Var försiktigt, helt enkelt, om du verkligen vill fortsätta ha en bra relation med din kille!

Och tack för sparken i baken. Självklart måste jag ta itu med min när han kommer hem...

Shrimpz: Svartsjuka ÄR jobbigt. Jag har också försökt prata med min sambo flera gånger om detta, men han förstår inte heller. Vet inte hur man ska tolka det: Att han försöker släta över det eller är helt uppriktig... :-/

Lycka til båda!
    Kram till er!

• Anonym

du startar tråd efter tråd om hur du inte litar på honom, men hur pratar ni om det IRL egentligen? kommer ni nånvart? lyssnar han på dig? du på honom?

• MalinZetterlund
    missCia : Det var ett smart råd Tyvärr måste jag säga att jag redan har satt igång den onda spiralen. Jag blir så sur när han inte gillar mina fd. killkompisar och ex och kommer på orsaker till att vi inte ska ta upp kontakten så nu har jag ställt ultimatum till honom.  Vi får se hur det slutar helt enkelt

#11 FL är väl till för att ventilera tankar. Och ja... vi pratar väldigt mkt med varandra. Just nu känns det som vår relation kan braka åt vilket håll som helst.. Antingen försöker vi på nytt eller funkar vi inte ihop.. det får tiden utvisa
  • Anonym
    MalinZetterlund skrev 2010-01-13 13:00:59 följande:
    missCia : Det var ett smart råd Tyvärr måste jag säga att jag redan har satt igång den onda spiralen. Jag blir så sur när han inte gillar mina fd. killkompisar och ex och kommer på orsaker till att vi inte ska ta upp kontakten så nu har jag ställt ultimatum till honom.  Vi får se hur det slutar helt enkelt #11 FL är väl till för att ventilera tankar. Och ja... vi pratar väldigt mkt med varandra. Just nu känns det som vår relation kan braka åt vilket håll som helst.. Antingen försöker vi på nytt eller funkar vi inte ihop.. det får tiden utvisa
    tycker han det är problem det här med tjejkompisen? och vad säger han om det andra du skrev, om hans otrogna kompisar?
    hur vill han lösa det?
  • MalinZetterlund

Vi har ännu inte pratat ut riktigt om detta med hans tjejkompis eftersom jag är bortrest just nu, men vi kommer att prata ut om den saken. Angående hans otogna killbästis så tycker jag att vi har löst det på ett ganska bra sätt. Jag är rätt nöjd med hur han har agerat i det fallet men tankarna kommer väl alltid finnas lite där antar jag

Kanske inte så smart att ventilera sig på FL egentligen eftersom risken finns att någon bekant till honom/mig läser. Å andra sidan så pratar jag inte ut med vänner, utifall om vi blir tsm igen

Svar på tråden Jag gillar inte hans tjejkompis