• Bettybett

Tips på matig sallad önskas!

Hej!

Ska börja med renoveringen av vårt hus i helgen och skall ha hjälp av kompisar och familj och riva ut köket. Jag som är gravid i tredje trimestern får väl mest stå och peka och stå för markservice.
    Tänkte göra en matig sallad typ pasta eller couscous, är det ngn som har recept eller förslag på ngn. Tänkte mig ev kyckling och soltorakde tomater med, men alla förslag är välkomna!

• Svar på tråden Tips på matig sallad önskas!
  • Hallonmun

kyckling knaperstekt bacon ägghalvor och pasta å så vanliga ingredienser, som sallad tomat mm mm

• Abrakadabra

Marinerade bönor är gott tycker jag. (Jag brukar ta olivolja, balsamvinäger, dijonsenap, honung, salt, peppar + örter t.ex. finhackad dill eller persilja.) Också bulgur eller cous cous och grönsaker å.

• liveandlearn

fetaost är ju gott till kyckling och soltorkade tomater.. avokado till det funkar med=)

• MalinNiklasHarryBebis

vi brukar ha grillad kykling, med pasta och sallad allt vad det innebär.
    sen någon dressing och en smörgås eller något

det blir en stor skål i alla fall :)

• Bettybett

Tack för tipsen.
    Just vinigrett eller ngn cremfrech röra som gör salladen lite mindre torr och med lite roligare samker skulle jag vilja ha tips på

• Abrakadabra

Den marinaden som jag föreslog till bönor funkar fint som vinegrett också, det går även att ha i vatten om du vill ha den tunnare utan att addera mer smak.

En busenkel men god creme fraiche-röra att ha till är att du helt enkelt tärnar fetaost och rör ner i creme fraiche.

Svar på tråden Tips på matig sallad önskas!