• rulltårtan

Funäsdalen?

Någon som varit i Funäsdalen? Har bokat nyårshelgen där och har aldrig varit mer norrut än Dalarna. (Katastrof - jag vet!). Är det bra och fint där? Kan ni rekommendera det?

Tips och tankar mottages gärna!

• Svar på tråden Funäsdalen?
  • jojjo113

Jag har varit där! Det är jätte fint.. Det finns mycket kalfjäll runtomkring och det ligger vid en sjö och älv... Finns även en skidback mitt i byn... Ganska liten by, men det är mycket folk där på vinterhalvåret..

• rulltårtan

Åh, kul att höra! Det blir nog inte så mycket skidåkande, men kanske en tur med skoter?

Någon mer som har någon erfarenhet av detta ställe?

• Lola Jämtland

Jättemysigt. En av mina kompisar kommer därifrån...

För typ 100 år sen (iaf 10) firade vi nyår där. Myyycket snö var det.

• jojjo113

Det finns mycket skoterleder runt omkring där också! Ni kommer säkert att trivas

• Lakritsmonstret

Underbart ställe. Du kommer inte kunna hålla dig för att åka skidor Mycket natursnö!!!

• rulltårtan

Härligt! Då har vi valt ett bra ställe då! Det lät väldigt mysigt, men man vet ju aldrig. Skönt att ni kunde bekräfta!

Någon mer?

Min dröm är att få åka häst&släde...DET hade varit mysigt!

• LinTra

Jag älskar Funesdalen, lagom stort för mig, lagom mycket folk.
    Vi hade studa i Mässlingen tidigare och brukade spendera ett par dagar i funesdalen.

• Dinturiel

Har inte varit dit i skidsyfte, men byn ær vældigt mysig. Sen finns det ju Vemdalsskalet, Bjørnrike, Lofdalen och Tænndalen i samma område... Vemdalsskalet brukar vara vældigt livat på nyår. De felsta av de "lokala" åker dit.

Det ska finnas en tjej från Funæsdalen hær inne. Men kommer ju inte ihåg vad hon heter...

• rulltårtan

Åh så kul att höra! Det ska bli sååå mysigt...och romantiskt.

Hoppas bara att det blir en snörik vinter.

Svar på tråden Funäsdalen?