• Erica X

rätt med vitkål?

Någon som har ett recept på en god rätt med vitkål utan köttfärs? 

Nån gryta, ugnsrätt eller nåt annat spännande, dock ej rå vitkål.
  • Svar på tråden rätt med vitkål?
  • Boppi
    http://www.matklubben.se/recept/texmex-paj_59586.html

Tror det är nåt liknade recept en gång hittat på en kronfågelpåse med grillad kycling.. Men jag kunde inte hitta receptet på kronfågel nu, men det var ju som sagt några år sedan.
    Själv har jag receptet uppskrivet nånstans men jag är för lat för att skriva in det.. {#lang_emotions_tongue_out} 
    Så du får en länk istället!

Pajen är i alla fall jättegod!
  • Erica X
    Jenx skrev 2010-01-13 19:13:39 följande:
    Nasi goreng. Så gott.
    Har du möjligtvis ett recept? 
    Och tack Boppi för pajreceptet.
    Vi tycker vitkål är så gott här hemma men det har blivit samma rätter som går i omlopp. Idag blev det fräst vitkål, grön paprika och majs i koriander, ingefära, honung, äppelcidervinäger och vitlök som sen kokas upp i matlagningsgrädde; i med pasta (gärna spaghetti) och köttbullar till det. Mums! säger dottern
  • MissMary

Vi brukar göra en thaigryta med kokosmjölk, kyckling, vitkål morötter och vitkål som vi älskar.

Man strimlar och wokar kycklingen häller på kokosmjölk sen smaksätter man med ostronsås och fisksås som finns i hyllan med asiatiska produkter och röd currypasta. Sen kokar man upp det och strimlar grönsakerna och har i alldeles på slutet så de blir lagom varma men ändå inte för mjuka.

Tänk på att currypastan är ganska stark. Vi brukar ha ris eller nudlar till. Supergott=)

Svar på tråden rätt med vitkål?