• flipperkulan

Uppfostran

Du har ett barn som är 10 år gammal och har egen mobiltelefon.
    När den 4:e mobilen under ett år går sönder och h*n vill ha en ny, vad säger du då?

(¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Uppfostran
  • Danitra

Barnet är uppenbarligen inte moget nog för att handskas med en mobiltelefon. Jag skulle alltså inte köpa en ny.

Om barnet var tvunget att ha en av praktiska skäl så skulle det bli en gammal men fungerande som inte kostar en krona att införskaffa.
    Vill hen ha en ny mobil så får hen spara ihop till det själv.
  • vittra

Haha jösses, jag hade aldrig i livet ens köpt 4 telefoner, jag hade sagt till redan när den FÖRSTA gick sönder! Men jag hade försökt förvarna innan så att barnet inte gick i tron att kunna få nya på löpande band. Det känns väl som ett snack man tar redan då barnet får sin första mobil, hoppas jag åtminstone. Så jag röstar inte, men efter den FÖRSTA skulle jag ha försökt fixat en gammal/undanlagd som barnet kunde ha om det var absolut nödvändigt.

• Danitra
    vittra skrev 2010-01-13 22:12:39 följande:
    Haha jösses, jag hade aldrig i livet ens köpt 4 telefoner, jag hade sagt till redan när den FÖRSTA gick sönder! Men jag hade försökt förvarna innan så att barnet inte gick i tron att kunna få nya på löpande band. Det känns väl som ett snack man tar redan då barnet får sin första mobil, hoppas jag åtminstone. Så jag röstar inte, men efter den FÖRSTA skulle jag ha försökt fixat en gammal/undanlagd som barnet kunde ha om det var absolut nödvändigt.
    Jo, jag skulle inte heller låta det gå till fyra mobiler. Men en olycka händer lätt så jag skulle nog hjälpa till att köpa en andra telefon - men där är det slut.
  • vittra
    Danitra skrev 2010-01-13 22:14:19 följande:
    Jo, jag skulle inte heller låta det gå till fyra mobiler. Men en olycka händer lätt så jag skulle nog hjälpa till att köpa en andra telefon - men där är det slut.
    Ja det har du rätt i, beror nog också lite på hur barnet är överlag och vad som hände då telefonen gick sönder.
  • lövet2

Det skulle vara väldigt speciella omständigheter för att min 10-åring skulle få en mobil. Och i så fall skulle han få en begagnad redan från början ...

• snillis

Jag skulle inte ge en 10-åring en mobil men OM jag skulle det är det definitivt alt. 3 som gäller och det redan från början.

Svar på tråden Uppfostran