• ludicrous

Vecka 28 eller 29?!!

Asso jag blir galen snart..
    När jag säger att jag är i v 29, menar jag att den veckan pågår nu, alltså att jag är, som idag, 28+4.
    Men endel säger att man då är i v 28.
    Tycker det här är jättekrångligt.
    Hur säger ni?

• Svar på tråden Vecka 28 eller 29?!!
  • mia20

jag säger alltid att jag är i vecka 20 (är nu 20+5) jag har ju inte påbörjat vecka 21 ännu

• MiW

jag är oxå i 28+4

Jag säger att jag är i V 29
    Det säger min BM oxå.

• mia20

oki.. då ska jag säga att jag är i vecka 21 :)

• BeaverGiirl

jag säger att jag är i vecka 28 (27+4)

• kitti78

jag säger att jag är i v30 nu (gått 29 fulla veckor och 1 full dag (v29+1)

• One Love

Min bm sa att jag skulle få göra ul i v.18 och sen fick jag en tid v.18+6.
    Så hon verkar räkna hela veckor...

• Ninni73

Jag säger v28 (27+1)....

• TessK

Min BM räknar hela veckor nu är jag alltså i v 27 enligt henne men enligt mig v 28 . 27+1

• Sassa 73

Ludicrous, du har helt rätt. Du är i vecka 29 eftersom det är den veckan som pågår nu. Men du har bara gått 28 veckor av graviditeten.....Ja + 4 dagar då. Fast skulle du komma in nu på sjukhus tex så skulle dom skriva i journalen: in kom en hmhm årig kvinna i v 28, för dom pratar då alltid om fullgångna veckor. Hoppas du förstår...Är själv i vecka 29 ....28+ 4 med BF 29/12

• MammaBrink

Min Bm räknar oxå HELA veckor, jag sa till henne att jag var i v 29 sist då sa hon, nej v28 alltså 28+6, men det är bara för att dom räknar hela veckor. Men jag ÄR ju I v29 då. helt okey att säga hur man vill tyckte hon.
    Nu är jag i v29+4 alltså har jag gått IN I v 30! Så tyckte hon absolut man kunde säga!

• ludicrous

Tycker det är så jobbigt, särskilt när en tjej som ska ha veckan före mej säger att hon e i samma v.. det blir krångligt!

Hehe va skoj att det visst var fler i exakt samma v :)

• mirre2

jag e i v 35+5 säger själv att jag e i v 36 men bm säger 35!

• Alle

Jag är _i_ vecka 30 (v 30 är den pågående graviditetsveckan) då jag har _passerat_ 29 hela veckor. Jag är idag i v. 30 (29+2) - med andra ord så har jag varit gravid i 29 veckor + 1 _hel_ dag, idag är dag 2 på den min trettionde vecka.. Min BM säger v 29 för hon pratar alltid om fullgågna veckor.

• wellah

jag säger 32 nu fast jag är på 31+0, BM säger 31 åt 31+0....

Svar på tråden Vecka 28 eller 29?!!