• Mama Me

BF April/Maj i Vasastan o Kungsholmen del4

Det här är del fyra av den tråd där vi som fick Majbebisar träffas!

{#lang_emotions_heart} Våra älsklingar {#lang_emotions_heart}
    11/5 Hannes, Lire
    13/5 Ludvig, LadyMy
    16/5 Alexander, MamaMe
    17/5 Johanna, A-K
    19/5 Livia, Majmirakel
    31/5 Leo, Linur
  • Svar på tråden BF April/Maj i Vasastan o Kungsholmen del4
  • Mama Me
    Tack för igår tjejer! Det var väldigt mysigt. Det är så skönt att vara hemma hos någon med de små vilddjuren. {#lang_emotions_sunny}
    Det som finns i casa Lex's "lost and found department" är Luddes sked, Leos kofta, Lires mössa, en handcräm från L'Occitane och en Libero-blomma (som glömdes redan förra gången) samt en napp som Leo glömt här en gång. {#lang_emotions_smile}
  • aok

Idag har J varit apjobbig Hon är lite snuvig så jag gissar att det har berott på det. Jag har inte kunnat sätta ner henne 1 sekund, ibland har hon varit nöjd i famnen eller ammandes, ibland inte ens det. Puh! Och jag som skulle packa idag. Hoppas att hon mår (och uppför sig) bättre imorgon för då MÅSTE jag verkligen packa, annars får vi åka utan bagage...

• Mama Me

Vad jobbigt A-K! Hoppas verkligen att hon mår bättre imorgon lilla gosan (med de kinderna aspirerar hon iofs på lila gosan också). Du får lämna henne här ett par timmar imorgon om du verkligen behöver packa och hon vill ha uppmärksamhet.

Lex har slagit ätarrekord idag. Till lunch åt han 200 g Hippburk och till eftermiddagsmellanmål åt han upp resterna ur Leos majs och potatisburk + lite fruktburk. Inget gnäll, bara ett stort gap. Det har aldrig hänt förr! Hoppas att det blir en vana!
    Det var en bra dag för sen var vi i Kista Galleria och jag bytte en julklapp jag fick av Dean som inte riktigt passade. Jag hittade en supersöt kort tunika och en färgglad rolig klänning från Desigual som jag köpte istället. Sååå näjd! Nu är jag kittad för Thailand. Hoppas bara att det blir en resa också... Förresten Lady My, vad var julklappen som A var så stolt över att ha köpt åt dig?
  • NyaMy

A hade köpt en Louis Vuitton-väska till mig som han visste att jag tyckte om{#lang_emotions_heart}. Det var delvis julklapp o delvis i samband m att Ludvig har fötts (julklappen var från dem båda). Jag blev jätteglad! 

Vad fick ni andra, o vad fick era små?
    Nu säger Ludvig pappa o mamma ofta, tyvärr mest mamma när ngt är jobbigt. Pappa är det glatt när A kommer in i rummet.
    Blöj-fråga; byter ni på nattet o kissar era mer nu? Luddes blöja är mycket fullare nu o jag fattar inte varför?! Inatt fick vi byta vid 2.30 för han var märkbart irriterad o hade svårt o somna om.
    Hur gick spelkvällen Linur? Var det TP så kan jag tänka mig att du är en sån som alltid vinner det....
    Var ute o åt o drack vin igår m två kompisar, shit vad det var skönt! Var så sugen på att komma ut. L måste ju passas hela dagarna nu. Han står inte stadigt som J o Lex heller, så man måste stå bakom när han står. Favorit-stället är vedkorgen, hmmm, ingen hit!
    Det var så kul att träffa er i on, synd att man inte hann prata mer m var o en av er, man går därifrån m massa frågor man inte hunnit ställa i huvudet känns det som
  • aok

J sov jättelänge efter dagislämningen idag, så det mesta är packat Kommer att bli en pärs at få med sig allt imorgon!

Visst är det konstigt att man träffas i 2 tim och det känns som 10 min håller med om att man inte hinner prata en hälften så mkt med alla som man skulle vilja.

J har nästan aldrig kissat mkt på natten. Blöjan är nästan torr på morgonen, S däremot har altid kissat fulla eller överfulla blöjor på natten.

• Mama Me

Vi fick öka en storlek i blöjor på natten före jul för han kissade igenom 3:an. Då gick det bra att ha den tills vi steg upp vid åtta nio-tiden. Nu vill han ha ny blöja vid sex sju på morgonen. 

Ja de går fort de där timmarna! Man har så fullt upp med att hålla koll på barnen så att man glömmer de vuxna.
    Vilken fin present Lady My! Vad bra att han har koll på vad du vill ha. D gjorde ett försök men jag bytte blusen han hade köpt igår. Men han hade köpt den på en jättebra butik så det var inga problem att hitta saker jag ville ha istället. Jag hade kunnat köpa halva affären! Den bästa presenten han köpt var nog 3 timmar med en PT på SATS. Nu är jag laddad att komma igång. Och så fick jag mitt efterlängtade Wii med Yogabrädan till. {#lang_emotions_heart} Julen gick i träningens tecken kan man säga. Alexander fick så mycket så det är helt galet. 26 julklappar räknade jag till i efterhand. Mest leksaker men också lite skor och nåt plagg. Det sötaste var nog ett par bruna Converse från sin en faster. Sååå coola. Nästa år tror jag att vi måste begränasa lite vad vi köper för han blir ju så bortskämd. Vi hade ju köpt 7 saker åt honom själva. Själv är han bara intresserad av pappret och snörena än så länge. Vissa paket under granen hittade tomten ingen adresslapp (elller snören) på... Undrar vem som hade varit där och slaktat dem dagarna före jul...???
  • lire100

Tack för i onsdags, synd att Hannes var så kinkig.. Han somnade typ en minut efter att vi hade gått utanför porten!!!

Herregud, hur lyckas man ALLTID glömma något när man är borta. Det slår ALDRIG fel.. Ja jag verkar inte vara ensam i alla fall.

Oj vad gulligt av A, Lady my! Ja då hade han verkligen rätt i att vara stolt! Jag fick Depeche-biljetter, Mosboken och en mysig tröja. Hannes fick sjukt mycket julklappar. Mest leksaker men en del kläder också.

Oj vad duktig Lex varit på att äta. Hoppas det fortsätter så. Här har det hänt lite negativa saker med sömnen. Hannes vaknar efter ett par- tre timmar från att han har somnat vid 19-tiden och VÄGRAR somna om i spjälsängen. Han är helt hysterisk och arg som ett bi. Så det slutar med att jag får gå och lägga mig med honom i vår säng. Då somnar han direkt!! Han vill väl ha närhet! Det känns som ett antal kliv bakåt, när han låg hos oss varje natt!!!

Vi byter inte alls under natten, men det kanske man borde. För blöjan är helfull. Men så länge han inte blir röd eller själv klagar så..

Ha en trevlig helg!

• NyaMy

Lire, Ludvig var sådär precis före jul. Vi fick ha honom i sängen flera nätter o han somnade vid typ 23.30. Sen sa det bara pang o han utvecklades massa på typ en dag. Nu sover han jättebra (peppar, peppar), ändrade oxå sovställning i den vevan från rygg/sida till ansiktet rakt ner i kudden + stjärten i vädret . Vet inte om det var ett utvecklingssprång, men vi kan ju hoppas på att det är det för Hannes. 

Nu vet jag vilken pasta + broccoli ni pratar om, L verkar oxå gilla massa. Vi brukar köpa Semper's ekologiska o de har oxå en m pasta + broccoli som L gillar, men den är inte alls lika "slät".
    Ja, oj vad Lex äter bra! Hoppas det håller!
    Vilka fina julklappar ni fått! Depeche-biljetter, man tackar! Ludde fick oxå Converse, så nu kan han o Lex klä sig lika .
    Vad hände m huset som såldes vid er tomt Mama me? Skulle förresten bli glad om du kunde säga ett tvålfat du vill ha, så kan jag gå o köpa. Skäms för att jag hade ner ert o det skulle kännas bättre! Vet inte vad det är m mig, brukar normalt aldrig vara så förvirrad o fumlig som jag är efter L kom.
  • Majmirakel

Jag tyckte det var lite stiltje på den andra tråden, nu förstår jag varför - här e ni!

Inatt var det sömnrekord  - 3,5+3 tim i egen säng, men att hon var vaken 23-0130 kanske påverkade...
    Vi byter inte blöja under natten så länge hon inte gjort nr 2, utan det blir först när hon vaknar runt 09 och då är den tung! Men som Lire skrev, så länge det inte blir rött samt läcker så verkar det funka. Försöker även låta henne vara utan blöja t ex på morgonen i badrummet, på egen risk

Vi har fått tips om att ÖB just nu säljer Nestlé barnmat för 5 kr/burken, tyvärr dock ej på Kungsholmen. Nu börjar vi köpa 8-mån burkar o i dag slank det ner pastasnäckor m skinka utan problem.

Idag blev köket äntligen klart, så när som på eluttagen!! Min bror har varit helt underbart snäll o hjälpt oss med det sista som infällda spots t bänkbelysn o täcksidor mm. Tur han kunde nu för i juni lär det vara fullt upp, då blir han pappa!

Imrgn em ska vi testa Ett litet kök vid Lindhagen med ngr vänner

AK - ha en riktigt skön skidsemester, hoppas du får lite egentid i backarna!
    Trevlig helg!

• lire100

Vi får hoppas på att det är ett utvecklingssprång som "stör" Hannes sömnvanor. I natt var det samma visa.

Ja pastasnäckor med skinka tyckte Hannes också var en höjdare! Mums! I dag kokade jag faktiskt en laxfilé tillsammans med potatis och broccoli och lite kryddor. Sedan mixade jag potatisen och brocollin med lite creme fraiche och gafflade upp laxen i bitar. Det var en hit!! Jag tycker det finns för få barnmatsburkar med fisk i. Någon som har något annat bra fiskrecept?

Åh vad härligt med ett nytt fräscht kök, blir lite avis. Är trött på vårt fula hyresrättskök!!!  BLÄ!!!!

Skoj att Livia ska få en kusin. Hannes har 5 kusiner i åldrarna 4, 3 1/2, 1 1/2, och 2 på dryga 1 år. Det blir roligt för honom sen:

Trevlig helg!

Svar på tråden BF April/Maj i Vasastan o Kungsholmen del4