Inlägg från: Carisma |Visa alla inlägg
  • Carisma

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Nja, handlar mest på NK men jag vet inte om det är svindyra kläder.
    Har en kappa för 5000 kr. Det är väl mitt dyraste plagg.
    Dyraste jeansen 2200 kr. Tröjorna ligger på typ 1000 kr. Köper alla underkläder och strumpor i dyrare märken också.
    Så vad skall jag rösta?

• Carisma
    Eleni skrev 2010-01-15 00:23:28 följande:
    Du ska nog rösta dyrt. Får jag nu fråga en insatt person: Är dom kläderna bättre än billiga? Eller är vissa dåliga ändå? Med dåliga menar jag slits, noppas, går hål, blir urtvättade. Om det håller är det ju värt att köpa tidlösa plagg som kommer bli favoriter för dyrare pengar, så dom håller länge. Men jag gillar att köpa trendiga grejer också och har man en topp bara en säsong gör det ju inget att den inte håller så bra..Det som är värt pengar enl mig är: handväska, kappa/jacka, stövlar. Jeans också eg men bara om man lyckas hålla den vikten man trivs i, det är därför jag köper billiga för jag vill gärna gå ned..
    Ja du. Det är så olika med vilket märke du köper. Kan ju starkt rekomendera tex Peak Performance eller Sail Racing. Deras jackor är helt fantastiska. Så otroligt bra kvalité.
    Sen tycker jag att Frank Dandys underkläder är värdelösa. D&G underkläder är inte heller så bra kvalité. Ralph Lauren har jag bara två plagg i och båda blev noppriga efter ett par tvättar. Henri Lloyd gör bra grejer. Tiger of Sweden likaså. Underkläder från CK är att rekomendera.
    Jag har ju så mycket olika märken i min garderob. Det är helt enkelt olika.

Vad gillar du för stil på kläder då?
  • Carisma
    southernbelle skrev 2010-01-15 00:43:10 följande:
    Jag tycker RL, Gant osv piketröjor har OK kvalitet, medans vissa märkes jeans är helt fruktansvärd i kvaliteten. Håller med om att många märkes underkläder är kassa (victoria secret, D&G osv).Jag köper nog inte designer kläder pga av kvaliteten. Om jag går och köper tex en Marc Jacobs tunika är det för att den är superfin och jag vet att varenda kotte inte kommer ha likadan. Jag har favorit designers som bara gör så snygga kläder så det inte går att motstå, men dom inte någon superkvalite direkt.
    Ja det är ju lite svårt det där. Jag tycker att Fred Perry, Gant, Lacoste tex har jättebra  kvalité på sina pikétröjor medans Henri Lloyds bleknade i färgen fort. I övrigt så har alla Henri Lloyd-kläder jag har vart bra. Och ett par Lacoste-strumpor jag tvättade en gång blev fula och noppriga.
    Ben Sherman är jag väldigt besviken på också.
  • Carisma
    southernbelle skrev 2010-01-15 00:54:41 följande:
    Håller med om Ben Sherman. Henri Lloyds pike har vi nog aldrig testat (det är maken som andvänder pike tröjorna). Jag vart positivt överaskad av Tommy Hilfigers kvalite på piketröjor. Dom är ganska tråkiga men bra kvalite.
    Ja Tommy Hifigers kläder som jag har (nån piké, nåt linne, och topp) har varit av mycket bra kvalité.
  • Carisma

Någon som har tips på bra och snygga handväskor i skinn?
    Jag brukar köpa DKNY och i just det märket har jag nog bara fått erfara en gång att färgen slits bort. Detta var dessutom efter typ ett och ett halvt år.

Däremot köpte jag en Juicy couture handväska för 3000 kr där färgen först försvann i "handtaget" efter typ en eller två månader. Fick då en ny väska och de sa att jag måste fått ett måndagsexemplar. Den nya handväskan slets på samma sätt på mindre än en vecka. Då fick jag nog och även pengarna tillbaka.

Samma sak med en Rizzo handväska från NK i höstas. Otroligt snygg men herregud vilken kass kvalité. Efter några timmars användning (gick i affärer på stan) så var den också sliten på "handtaget". Och ändå hade jag frågat innan och skinnet var färgat rakt igenom och det skulle det vara. Fick självklart pengarna tillbaka. Synd dock för väskan var ju bara såå fin.

• Carisma
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-15 11:04:08 följande:
    Ska man ha bra, snygga handväskor i skinn som håller år ut och åt in är ju Mulberry det enda rätta.
    Det är väl så. Brukar dock aldrig titta i den affären då jag fått för mig att det inte riktigt är min stil på väskor.
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?