Inlägg från: margarita |Visa alla inlägg
  • margarita

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Nej, jag brukar inte men nog har det hänt (svarade annat). Det är speciellt när det gäller jackor och skor jag kan tänka mig att betala mycket eftersom de används ofta och är relativt okänsliga för växlingar i modet.

• margarita
    Yosa skrev 2010-01-14 18:11:10 följande:
    Men de är väl ändå mer vettigt med en jacka för 4000 än ett par jeans
    Fast 4000 för jeans var ju bara ett exempel.
  • margarita
    Analoga skrev 2010-01-14 18:46:05 följande:
    Nej skulle aldrig falla mig in - inte ens om jag vore miljardär! Tycker märkeskläder är bara ett jävla trams!
    Om du vore miljardär skulle du nog ha ett annat perspektiv och inte ens uppfatta dem som "svindyra märkeskläder"
  • margarita

Mina behåar brukar bli rätt dyra, mest för att jag hatar att handla dem och väljer affärer där jag bara kan gå in och titta bedjande på expediten som plockar fram några stycken jag kan prova!

Om jag hade varit rik hade jag valt att få majoriteten av mina kläder uppsydda!

• margarita

Jag tycker att det är bra att folk är beredda att betala för saker och inte alltid jagar "det billigast möjliga". Jag tror att det är viktigt att konkurrens inte enbart handlar om priset. Oavsett vad "lyxmärkena" har för produktionsvillkor så skapar de en acceptans för högre priser vilket kanske gör det lättare för de som inte vill tävla i pris mot de som har små barn som sitter inlåsta i en källare och syr.

Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?