Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
mona83 skrev 2010-01-16 09:30:21 följande:
Röstade annat men hade antagligen kunnat röstat nej. Jag köper märkes på skor men inte hur dyra som helst. Mina sista puma skor kostade 600 i ord pris, det är max vad jag är villig att betala. Mina andra puma skor kostade till ord pris 900 men jag gav 450 kr för dom på rean. Dotterns jacka och termosar av märket McKinley köpte jag på rean för ca 400 kr ord 800 kr. Men har redan varit på väg och sälja ett par ggr för det verkar som ett sånt sett är för varmt här nere i Nyköping. Hon vart för varm och svettades och kläderna, speciellt jackan luktade skunk efter bara nåra dagars användning. Så fick tvätta väldigt ofta innan kylan kom. Sen nackdelen att man bara kan tvätta dom i 30 grader, dom ser inte riktigt rena ut trots tvätt. Sonen däremot har ärvda jackor, termosar och så sin bävernylonsoverall för 3 året i rad. Nästan bättre än dotterns McKinley sätt. Inte för varma och inte för kalla. Var inne på att skaffa ett till sonen på rea, men blir inte så eftersom det luktar så illa om dotterns McKinley sett efter ett par dagar. Annars handlar jag mest på Kappahl och lindex. Tycker inte det är nån dålig kvalite på dom kläderna. Dom har hållt bra ochär fräscha när dom är urväxta...