Inlägg från: rednose |Visa alla inlägg
  • rednose

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

skulle gärna vilja ha tips på vart du hittat fejk UGGs som var lika bra som äkta???
    Har båda delarna och det är skillnad som natt och dag.

• rednose
    Eisa skrev 2010-01-15 22:50:20 följande:
    Nej jag tycker inte att märkeskläder är charmiga, och jag vill vara charmig. Jag vill vara hon som lyser upp med sin knallröda tröja från Myrorna. Jag vill vara hon som vägrar statuskåthet.
    haha, men är inte det en form av statuskåthet? ;)
    Det som är så slående med den alternativa klädstilen är ju just att ni jobbar så jäkla hårt på den och ändå ser likadana ut! :D
  • rednose
    Skehamn2010 skrev 2010-01-16 07:04:31 följande:
    Mina fejkuggs är precis lika varma som dom äkta. Som höll väldigt bra men det gör dessa också. Det måste vara äkta mocka, annars tar dom ju in vatten direkt. Det kan alltså inte vara dom som är i textil och det är väldigt många.
    Nej det är jag med på, eftersom jag ju har äkta vara oxå. :)
    Frågan var nog mer vart du hittat bra fejks?
  • rednose
    nollåtta skrev 2010-01-16 08:16:14 följande:
    Det är ju din åsikt och inte någon vedertagen sanning dock. För övrigt är tantstilen grymt snygg.
    varför då? Vi aknske vill ha kul för de pengar vi tjänat ihop? ;) Inte sååå konstigt kanske?
  • rednose

hmm... vart en konstig citering där... :) skulle citerat den du citerat. :D

• rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-16 12:26:09 följande:
    Det finns tusentals designers i världen som tillverkar dyra väskor. Så att säga att dyra väskor ser tantiga ut...ger ett något naivt intryck.
    Tack! Jag lever för mina väskor jag. :) Alltid lika kul att få hem enu ny. De är riktiga hantverk och väl värda sina slantar! :) Dessutom är de inte speciellt svåra att sälja vidare om man tröttnar. :) Har tjänat tusenlappar på att köpa och sen sälja på typ ebay eller tradera. :)
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-16 14:51:34 följande:
    Får man dessutom tag på en riktigt eftertraktad modell kan du ju sälja den för mer än du köpte den för....
    Exakt, det var där jag tjänade mina tusingar. ;)
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-16 18:15:44 följande:
    Instämmer. Köpte en varm "dunjacka" på MQ för några år sedan.... När jag fick min Canada goose gick det inte ens att jämföra. Den är verkligen VARM och varenda detalj är noga genomtänkt.
    Ja, och så fick du äkta Schäfer att ha runt huvet oxå! Najs!
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-16 18:23:59 följande:
    Den "schäfern" skyddar bra mot Göteborgs isande vindar när vi är i skogen :)
    Seriöst? Skulle det vara roligt? För du vet om att det är Schäferpäls du har på huvudet eller? Och att den pälsen inte kom från en hund som dött en naturlig död?
    Eller du kanske inte bryr dig alls om djur utan bara vad du har för löjlig jacka på stan i Gbg?
    Finns ju liksom alternativ och bara för att alla andra har hört talas om Canada Goose så är det ju inte den enda dyra snygga jackan, om det nu är det man eftersträvar.

Usch va sur jag blev för den där kommentaren. Hatar folk med äkta pälsar. :( Fy!
  • rednose
    Grönsåpa skrev 2010-01-16 18:37:25 följande:
    precis.
    stämmer nu men dock inte på de som tillverkades för ett år sedan. Du vet dock inte vilken du får köpa när du går in i butikerna.
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:29:30 följande:
    Tagga ner :) Jag tycker inte min CG är det minsta snygg, men den är varm och perfekt för hundpromenaderna. Och Nej, det är ingen hundpäls. Läs på, läs rätt.
    Läs på?
    Det är liksom det jag gjort. Jag har vänner som jobbar för tillverkaren, räcker det?

tagga ner? Är det verkligen det man ska göra när folk lägger så dumma kommentarer som dessutom är menade att provocera på den nivå du gjorde?
    Ska vi kanske skalpera dina barn och sätta deras hår på jackan eller? Sjukt dåligt ja, men ditt var så jäkla dumt att man mår illa.

Jag bor själv i Gbg tillsammans med en norrlänning och inte fan behöver man CG här.
  • rednose
    Parenthood skrev 2010-01-17 00:30:54 följande:
    Hatar du folk med äkta fårskinnspälsar?
    Varför vill du veta det?
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:34:53 följande:
    Och jag känner en återförsäljare av CG-jackorna som varit hos tillverkaren. Du får gärna hata päls men att säga att det är hundpäls är FEL. Det är ingen hundpäls.
    vad du vet nej. Som sagt, de jackor som tillverkats ett år från nu har inte hundpäls från CG. De som tillverkades innan har ofta det dock. Därav alla medierabalder världen över för ca ett år sedan och därav upphörandet av användandet. :)
    Jättebra om du VET att din inte är det ju för är du hundägare själv vore det ju ganska sjukt att gå omkring med en släktning på skallen.
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:36:05 följande:
    Och mitt inlägg var provocerande? Jag fryser på vintern och behöver något varmt som en CG. Inget fel med det.
    Ditt inlägg var: Och den schäfern värmer bra osv....

Tycker du inte det är provocerande så kanske du ska o kolla upp betydelsen av ordet.
  • rednose
    Parenthood skrev 2010-01-17 00:36:31 följande:
    Du har ju redan sagt att du gör det, så jag undrade om det verkligen är så. Hatar du folk med äkta fårskinnspälsar?
    Nej det gör jag inte.
    Vill du veta varför oxå eller fattar du det själv?
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:39:22 följande:
    CG har använt samma päls i alla år - päls från prärievargen. Ingenting annat. Coyote. Och jag vill minnas att du babblade designerväskor några sidor bak....dyra väskor tillverkas i skinn. Lite dubbelmoral att då bråka över päls?
    det beror väl på vilket skinn man talar om.

Jag är långt ifrån extremist men tycker inte man ska föda upp djur för deras skinn eller päls.

Föder man däremot upp djur för slakt så tycker jag det är slöseri att inte ta hand om hela djuret när man ändå dödat det.
    Förstår du min tankegång?
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:40:17 följande:
    Jag skrev också "schäfern" inom citationstecken. Just för att poängtera att det inte är någon jävla schäferpäls
    Hur tror du media fick nys om alltsammans då? Från djurrättsaktivister.
    kanske skulle du ta o kolla upp det innan du uttalar dig mer?
  • rednose
    Parenthood skrev 2010-01-17 00:47:46 följande:
    Du behöver inte bli otrevlig, det finns det ingen anledning till! Vad jag inte förstår är dig. Du skriver också följande "Jag är långt ifrån extremist men tycker inte man ska föda upp djur för deras skinn eller päls." Vilket är precis vad man gör med får, men ändå hatar du folk som bär äkta päls, men inte de som bär fårskinnspäls. Är det alltså ok att föda upp får för deras päls, men inte minkar t.ex.? Vari ligger i så fall skillnaden?
    Ser att du är rätt aktiv i flera trådar nu...

Som du kanske vet används får till mycket mer än pälsindustri. Däri ligger mina argument. :)

Man äter inte minkar tex och man klipper heller inte minkar. Är du med nu?

hur som helst, klockan är mycket och jag ska ha sex! Mycket roligare än att debattera päls med dig! ha det! ;)
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?